*Best News By GM News *

Crazy News
Sunday, 27 Esfand 1391، 08:42 AM

مصاحبه با مایکل دنی از Sony

Sony مدتی پیش کنسول PS4 را معرفی کرد. آن ها در این مراسم 20 دقیقه درباره نسل بعد و قابلیت های آن صحبت کردند و سپس به نمایش بازی های مختلف پرداختند. سایت CVG مصاحبه ای را با آقای مایکل دنی (Michael Denny) از Sony ترتیب داده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

CVG: خیلی جالب بود که Sony توانست PS4 را به همراه بازیسازان در ذهن مردم خلق کند. آیا این درست است که اینگونه درباره این موضوع صحبت کنیم؟

دنی: بله، دقیقاً درست است. تمرکز روی PS4 نقطه شروع ما بود و می خواستیم یک سیستم بازی خوب داشته باشیم که برای نسل بعد باشد. ما بازی هایی را برای این کنسول به نمایش درآوردیم که فروش بسیار خوبی خواهند داشت و بازیسازان خوبی از سرتاسر دنیا را به سمت PS4 آوردیم. کنسولی که در اختیار بازیسازان قرار گرفته بود، دارای 8 گیگ RAM نبود و وقتی در زمان معرفی اعلام کردیم که PS4 دارای 8 گیگ RAM خواهد بود، همه را شکه کردیم.

CVG: این مراسم بزرگ تر از مراسم های دیگر Sony بود و در آن بازیسازان بیشتری حضور داشتند.

دنی: به نظر من این موضوع درست است. ما باید بسیاری از استراتژی های خودمان را اصلاح می کردیم، چرا که می خواستیم بازیکنان بیشتری را به سمت خودمان بیاوریم و باید بازی هایی را نشان می دادیم که مردم آن ها را می خواستند. ما عناوین AAA زیادی را به نمایش درآوردیم و در کنار آن ها بازی های کوچک دیگری نیز داشتیم. مضامین زیادی را برای این کنسول آماده کردیم که نشان می دهد ما قصد داریم تا بازیکنان را به سمت خودمان جذب کنیم.

CVG: در مراسم معرفی PS4 شما روی طراحی، قابلیت های اجتماعی و... صحبت کردید. فلسفه شما برای عرضه نرم افزارهای مختلف روی PS4 چیست؟

دنی: بسیاری از این قسمت ها تنها نرم افزار نیستند. این ها چیزهایی هستند که باعث می شوند تا بازیکنان تجربه بهتری بدست بیاورند. پس همه چیز باید در این زمینه ساده، راحت و سریع باشد تا در کنار هم بتوانند نظر بازیکنان را به سمت خودشان جلب کنند. شما می توانید در زمان دانلود هم بازی کنید و کارهای مختلفی انجام دهید و دیگر لازم نیست که منتظر بمانید تا دانلود به پایان برسد. قابلیت های اجتماعی باعث می شوند تا بازیکنان بتوانند مضامین مخصوصی را با هم به اشتراک بگذارند.

CVG: کدام یک از اقدامات شما برای نسل بعد باعث می شود تا قسمت نشر بازی های شما، عناوین بهتری را تولید کنند؟

دنی: این موضوع به خود بازی بستگی دارد. به نظر، آن چیزی که ما اکنون در صنعت بازی می بینیم، فاصله میان بازی های AAA از عنوان های دیگر است. هزینه ساخت بازی ها روی این نسل نیز روز به روز افزایش پیدا کرد و منابع بیشتری را به خودش اختصاص داد، اما به نظر من در نسل جدید و PS4 ما دیگر شاهد چنین رشدی نسبت به نسل قبل نخواهیم بود. بازی های این نسل به خوبی توانستند به نهایت میزان هزینه برسند، اما بد نیست یادآوری کنم که ما درباره بازی هایی مانند The Witness و... نیز صحبت کردیم که باید روی یک کنسول وجود داشته باشند. این موضوع به اندازه بازی بستگی ندارد، بلکه به مضامین، بازاریابی و المان های دیگری بستگی دارد. اما همیشه جا برای بازی های AAA بسیار زیاد است.

CVG: البته The Witness بازی انحصاری نیست و به صورت انحصاری زمانی، برای کنسول شما عرضه می شود. آیا هنوز هم فکر می کنید که مضامین انحصاری باعث فروش یک کنسول می شوند؟

دنی: بله، درست است. شما به وسیله استودیوهای First-Party می توانید مضامین انحصاری برای کنسول خود داشته باشید و آن ها را روی یک پلتفرم دیگر عرضه کنید. به نظر من مضامین انحصاری می توانند بازیکنان را نسبت به خرید یک کنسول تشویق کنند، اما دلیلی بر این نیست که آن ها حتماً آن را خریداری کنند.

CVG: در حالیکه استودیوهای Sony در حال ساخت بازی برای PS4 هستند، آیا این امکان وجود دارد که آن ها هنوز برای PS3 هم بازی بسازند؟

دنی: اکنون بازی های خوبی مانند Beyond: Two Souls و The Last of Us را برای PS3 داریم و همچنین بازهایی مانند Grand Theft Auto و Assassin's Creed جدید نیز برای آن در حال ساخت هستند. به نظر من امسال سال Vita خواهد بود و بازی هایی مانند Tearaway و Killzone: Mercenaries برای آن عرضه می شوند. البته که استودیوهای First Party  هنوز از PS3 پشتیبانی می کنند، اما کم کم نگاه ها به روی این دو کنسول تغییر خواهد کرد. همان طور گفتید، اکنون تمام استودیوهای First-Party ما برای PS4 بازی تولید می کنند.

CVG: شما بازی هایی مانند Destiny و Watch Dogs را برای PS3 و PS4 دارید. آیا این کمپانی ها را مجبور کردید که بازی هایشان را به صورت Cross-Generation عرضه کنند؟

دنی: به نظر من خود ناشران این کار را انتخاب کرده اند. کاملاً متوجه هستم که آن ها چرا دست به این کار زدند. PS3 فروش زیادی داشته و عرضه بازی برای آن باعث می شود تا فروش بازی نیز بالا برود. ما در PS4 بازی هایی با کیفیتی مانند Watch Dogs را مشاهده کردیم و تازه این شروع کار برای PS4 است.

CVG: سیاست Sony در این زمینه چیست؟ آیا روی عرضه بازی های Cross-Gen فکر کرده اید؟

دنی: به نظر من استودیوهای First-Party همیشه سعی می کنند تا بازی های خوبی عرضه کنند. گاهی شما برای Vita بازی خوبی دارید و گاهی برای کنسول دیگر و به همین دلیل ما بازی هایی را عرضه کردیم که بتوان آن ها را به صورت Cross-Play بازی کرد. این موضوع بازخورد خوبی داشته و با سیستم PlayStation کاملاً هماهنگ است.

CVG: بازخوردهای استودیوهای شما چقدر باعث شدند تا کنترلرهای PS4 را تغییر دهید و کمی آن ها را به Xbox 360 شبیه کنید؟ خودGuerrilla Games به ما گفت که درخواست داشته روی کنترلر جایی برای هدست قرار بگیرد.

دنی: استودیوهای ما خیلی روی این موضوع صحبت کردند و می خواستند که از بتدا با کنترلرهای بهتری روبرو باشند. ما DualShock 3 را بر اساس تجربه های مختلف بازیکنان از کنترلرهای دیگر از نو طراحی کردیم و نتیجه آن DualShock 4 شد. Guerrilla گفت که باید Stickها دارای فرورفتگی باشند تا انگشتان روی آن بهتر قرار بگیرند و دکمه های L2 و R2 باید به شکل ماشه دربیایند تا بتوانند حس بهتری در یک بازی اکشن منتقل کنند. همچنین ما قابلیت های SixAxis را ارتقاء دادیم، یک Light Bar ،Touch Pad و دکمه Share را به آن اضافه کردیم و جایی برای Headphone روی این کنترلر طراحی کردیم.

CVG: اینکه Light Bar و دوربین به بخشی از هسته اصلی PlayStation تبدیل شوند، چقدر برای شما اهمیت داشت؟

دنی: به نظر من اکنون زمان آن رسیده که این سیستم ها به کنسول اصلی متصل شوند. مهمترین نکته این بود که ما دوربین خودمان را تقویت کنیم و در داخل آن دو دوربین به کار ببریم. اکنون ما می توانیم به وسیله این دوربین حرکت افراد را نیز شناسایی کنیم. همچنین این دوربین کیفیت HD دارد و می تواند تصاویر بهتری نمایش بدهد. Light Bar نیز به صورت کاملاً مستقل کار می کند و در بازی هایی مانند Killzone تغییر رنگ می دهد تا متوجه شوید که سلامتی شما در خطر است. همچنین این موضوع می تواند به موفقیت سیستم کمک کند. دوربین باعث می شود که سبک جدیدی از بازی ها راهی این کنسول شوند. همچنین Light Bar مشخص می کند که کدام بازیکن در حال بازی کردن و کنترل شخصیت اصلی است و کدام بازیکن خودش در بازی حضور دارد. ما فعلاً بازی های کمی را برای این قسمت ها نشان داده ایم.

CVG: هدف نهایی شما از اینکه قابلیت اجرای بازی های کنسول های قبل از PS4 را به صورت Cloud به این کنسول آوردید، چه بود؟

دنی: وقتی می خواستیم کاری کنیم که بازی های کنسول های قبلی ما روی PS4 اجرا شوند، این مشکل پیش آمد که این کنسول برای این کار مناسب نیست. آما با Gaikai و تکنولوژی آن می توانیم همه بازی ها را روی سیستم های PlayStation داشته باشیم. این هدف ما برای این کار بود.

CVG: چه بر سر بازی های PSN خواهد آمد؟ آیا راه حلی برای اجرای آن ها روی PS4 دارید؟

دنی: دوباره می گویم که هیچ کدام از بازی های PS3 به صورت معمولی روی PS4 اجرا نمی شوند. سیستم Gaikai قرار است این کار را انجام دهد و کاری می کند که شما این بازی ها را روی پلتفرم های مختلف PS در اختیار داشته باشید.

CVG: شما در زمان معرفی PS4 بازی های مختلفی را به نمایش درآوردید. همچنین مشخص شد که این کنسول در سال 2013 راهی بازار می شود. آیا چیزی دارید که در این مراسم جا مانده باشد؟

دنی: قطعاً چیزهای زیادی داریم. این تازه معرفی اولیه بود. ما هنوز طراحی خود کنسول را به نمایش درنیاورده ایم. همچنین بازیسازان مختلف در حال ساخت بازی برای این کنسول هستند. به نظر من شروع خوبی داشتیم و به این شکل ادامه خواهیم داد.

نویسنده: مجید نوردوست



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
*Best News By GM News *
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مصاحبه با مایکل دنی از Sony

Sunday, 27 Esfand 1391، 08:42 AM

Sony مدتی پیش کنسول PS4 را معرفی کرد. آن ها در این مراسم 20 دقیقه درباره نسل بعد و قابلیت های آن صحبت کردند و سپس به نمایش بازی های مختلف پرداختند. سایت CVG مصاحبه ای را با آقای مایکل دنی (Michael Denny) از Sony ترتیب داده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

CVG: خیلی جالب بود که Sony توانست PS4 را به همراه بازیسازان در ذهن مردم خلق کند. آیا این درست است که اینگونه درباره این موضوع صحبت کنیم؟

دنی: بله، دقیقاً درست است. تمرکز روی PS4 نقطه شروع ما بود و می خواستیم یک سیستم بازی خوب داشته باشیم که برای نسل بعد باشد. ما بازی هایی را برای این کنسول به نمایش درآوردیم که فروش بسیار خوبی خواهند داشت و بازیسازان خوبی از سرتاسر دنیا را به سمت PS4 آوردیم. کنسولی که در اختیار بازیسازان قرار گرفته بود، دارای 8 گیگ RAM نبود و وقتی در زمان معرفی اعلام کردیم که PS4 دارای 8 گیگ RAM خواهد بود، همه را شکه کردیم.

CVG: این مراسم بزرگ تر از مراسم های دیگر Sony بود و در آن بازیسازان بیشتری حضور داشتند.

دنی: به نظر من این موضوع درست است. ما باید بسیاری از استراتژی های خودمان را اصلاح می کردیم، چرا که می خواستیم بازیکنان بیشتری را به سمت خودمان بیاوریم و باید بازی هایی را نشان می دادیم که مردم آن ها را می خواستند. ما عناوین AAA زیادی را به نمایش درآوردیم و در کنار آن ها بازی های کوچک دیگری نیز داشتیم. مضامین زیادی را برای این کنسول آماده کردیم که نشان می دهد ما قصد داریم تا بازیکنان را به سمت خودمان جذب کنیم.

CVG: در مراسم معرفی PS4 شما روی طراحی، قابلیت های اجتماعی و... صحبت کردید. فلسفه شما برای عرضه نرم افزارهای مختلف روی PS4 چیست؟

دنی: بسیاری از این قسمت ها تنها نرم افزار نیستند. این ها چیزهایی هستند که باعث می شوند تا بازیکنان تجربه بهتری بدست بیاورند. پس همه چیز باید در این زمینه ساده، راحت و سریع باشد تا در کنار هم بتوانند نظر بازیکنان را به سمت خودشان جلب کنند. شما می توانید در زمان دانلود هم بازی کنید و کارهای مختلفی انجام دهید و دیگر لازم نیست که منتظر بمانید تا دانلود به پایان برسد. قابلیت های اجتماعی باعث می شوند تا بازیکنان بتوانند مضامین مخصوصی را با هم به اشتراک بگذارند.

CVG: کدام یک از اقدامات شما برای نسل بعد باعث می شود تا قسمت نشر بازی های شما، عناوین بهتری را تولید کنند؟

دنی: این موضوع به خود بازی بستگی دارد. به نظر، آن چیزی که ما اکنون در صنعت بازی می بینیم، فاصله میان بازی های AAA از عنوان های دیگر است. هزینه ساخت بازی ها روی این نسل نیز روز به روز افزایش پیدا کرد و منابع بیشتری را به خودش اختصاص داد، اما به نظر من در نسل جدید و PS4 ما دیگر شاهد چنین رشدی نسبت به نسل قبل نخواهیم بود. بازی های این نسل به خوبی توانستند به نهایت میزان هزینه برسند، اما بد نیست یادآوری کنم که ما درباره بازی هایی مانند The Witness و... نیز صحبت کردیم که باید روی یک کنسول وجود داشته باشند. این موضوع به اندازه بازی بستگی ندارد، بلکه به مضامین، بازاریابی و المان های دیگری بستگی دارد. اما همیشه جا برای بازی های AAA بسیار زیاد است.

CVG: البته The Witness بازی انحصاری نیست و به صورت انحصاری زمانی، برای کنسول شما عرضه می شود. آیا هنوز هم فکر می کنید که مضامین انحصاری باعث فروش یک کنسول می شوند؟

دنی: بله، درست است. شما به وسیله استودیوهای First-Party می توانید مضامین انحصاری برای کنسول خود داشته باشید و آن ها را روی یک پلتفرم دیگر عرضه کنید. به نظر من مضامین انحصاری می توانند بازیکنان را نسبت به خرید یک کنسول تشویق کنند، اما دلیلی بر این نیست که آن ها حتماً آن را خریداری کنند.

CVG: در حالیکه استودیوهای Sony در حال ساخت بازی برای PS4 هستند، آیا این امکان وجود دارد که آن ها هنوز برای PS3 هم بازی بسازند؟

دنی: اکنون بازی های خوبی مانند Beyond: Two Souls و The Last of Us را برای PS3 داریم و همچنین بازهایی مانند Grand Theft Auto و Assassin's Creed جدید نیز برای آن در حال ساخت هستند. به نظر من امسال سال Vita خواهد بود و بازی هایی مانند Tearaway و Killzone: Mercenaries برای آن عرضه می شوند. البته که استودیوهای First Party  هنوز از PS3 پشتیبانی می کنند، اما کم کم نگاه ها به روی این دو کنسول تغییر خواهد کرد. همان طور گفتید، اکنون تمام استودیوهای First-Party ما برای PS4 بازی تولید می کنند.

CVG: شما بازی هایی مانند Destiny و Watch Dogs را برای PS3 و PS4 دارید. آیا این کمپانی ها را مجبور کردید که بازی هایشان را به صورت Cross-Generation عرضه کنند؟

دنی: به نظر من خود ناشران این کار را انتخاب کرده اند. کاملاً متوجه هستم که آن ها چرا دست به این کار زدند. PS3 فروش زیادی داشته و عرضه بازی برای آن باعث می شود تا فروش بازی نیز بالا برود. ما در PS4 بازی هایی با کیفیتی مانند Watch Dogs را مشاهده کردیم و تازه این شروع کار برای PS4 است.

CVG: سیاست Sony در این زمینه چیست؟ آیا روی عرضه بازی های Cross-Gen فکر کرده اید؟

دنی: به نظر من استودیوهای First-Party همیشه سعی می کنند تا بازی های خوبی عرضه کنند. گاهی شما برای Vita بازی خوبی دارید و گاهی برای کنسول دیگر و به همین دلیل ما بازی هایی را عرضه کردیم که بتوان آن ها را به صورت Cross-Play بازی کرد. این موضوع بازخورد خوبی داشته و با سیستم PlayStation کاملاً هماهنگ است.

CVG: بازخوردهای استودیوهای شما چقدر باعث شدند تا کنترلرهای PS4 را تغییر دهید و کمی آن ها را به Xbox 360 شبیه کنید؟ خودGuerrilla Games به ما گفت که درخواست داشته روی کنترلر جایی برای هدست قرار بگیرد.

دنی: استودیوهای ما خیلی روی این موضوع صحبت کردند و می خواستند که از بتدا با کنترلرهای بهتری روبرو باشند. ما DualShock 3 را بر اساس تجربه های مختلف بازیکنان از کنترلرهای دیگر از نو طراحی کردیم و نتیجه آن DualShock 4 شد. Guerrilla گفت که باید Stickها دارای فرورفتگی باشند تا انگشتان روی آن بهتر قرار بگیرند و دکمه های L2 و R2 باید به شکل ماشه دربیایند تا بتوانند حس بهتری در یک بازی اکشن منتقل کنند. همچنین ما قابلیت های SixAxis را ارتقاء دادیم، یک Light Bar ،Touch Pad و دکمه Share را به آن اضافه کردیم و جایی برای Headphone روی این کنترلر طراحی کردیم.

CVG: اینکه Light Bar و دوربین به بخشی از هسته اصلی PlayStation تبدیل شوند، چقدر برای شما اهمیت داشت؟

دنی: به نظر من اکنون زمان آن رسیده که این سیستم ها به کنسول اصلی متصل شوند. مهمترین نکته این بود که ما دوربین خودمان را تقویت کنیم و در داخل آن دو دوربین به کار ببریم. اکنون ما می توانیم به وسیله این دوربین حرکت افراد را نیز شناسایی کنیم. همچنین این دوربین کیفیت HD دارد و می تواند تصاویر بهتری نمایش بدهد. Light Bar نیز به صورت کاملاً مستقل کار می کند و در بازی هایی مانند Killzone تغییر رنگ می دهد تا متوجه شوید که سلامتی شما در خطر است. همچنین این موضوع می تواند به موفقیت سیستم کمک کند. دوربین باعث می شود که سبک جدیدی از بازی ها راهی این کنسول شوند. همچنین Light Bar مشخص می کند که کدام بازیکن در حال بازی کردن و کنترل شخصیت اصلی است و کدام بازیکن خودش در بازی حضور دارد. ما فعلاً بازی های کمی را برای این قسمت ها نشان داده ایم.

CVG: هدف نهایی شما از اینکه قابلیت اجرای بازی های کنسول های قبل از PS4 را به صورت Cloud به این کنسول آوردید، چه بود؟

دنی: وقتی می خواستیم کاری کنیم که بازی های کنسول های قبلی ما روی PS4 اجرا شوند، این مشکل پیش آمد که این کنسول برای این کار مناسب نیست. آما با Gaikai و تکنولوژی آن می توانیم همه بازی ها را روی سیستم های PlayStation داشته باشیم. این هدف ما برای این کار بود.

CVG: چه بر سر بازی های PSN خواهد آمد؟ آیا راه حلی برای اجرای آن ها روی PS4 دارید؟

دنی: دوباره می گویم که هیچ کدام از بازی های PS3 به صورت معمولی روی PS4 اجرا نمی شوند. سیستم Gaikai قرار است این کار را انجام دهد و کاری می کند که شما این بازی ها را روی پلتفرم های مختلف PS در اختیار داشته باشید.

CVG: شما در زمان معرفی PS4 بازی های مختلفی را به نمایش درآوردید. همچنین مشخص شد که این کنسول در سال 2013 راهی بازار می شود. آیا چیزی دارید که در این مراسم جا مانده باشد؟

دنی: قطعاً چیزهای زیادی داریم. این تازه معرفی اولیه بود. ما هنوز طراحی خود کنسول را به نمایش درنیاورده ایم. همچنین بازیسازان مختلف در حال ساخت بازی برای این کنسول هستند. به نظر من شروع خوبی داشتیم و به این شکل ادامه خواهیم داد.

نویسنده: مجید نوردوست

91/12/27 موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی