*Best News By GM News *

Crazy News
Friday, 1 Dey 1391، 05:36 PM

برترین بازی های سال 2012 از نظر Pardisgame


سال 2012 هم رو به پایان است و کم کم باید پرونده امسال را نیز بست و پرونده سال 2013 را باز کرد و برگ های آن را ورق زد. امسال نیز بازی های مختلفی راهی بازار شدند که برای بعضی از آن ها بسیار انتظار کشیدیم و برای برخی بسیار هیجان زده بودیم. اما در بین این بازی ها، باید بهترین ها را انتخاب کرد. ما نیز مانند چند سال گذشته با انتخاب بهترین بازی های سال 2012 در خدمت شما هستیم.

استودیوی برتر سال

343 Industries

Arkane Studios

Ubisoft Montreal

ThatGameCompany

 

علی رضایی: قطعاً یک بازی، زمانی می تواند برترین باشد که سازندگانش گروهی از بهترین ها باشند. ساخت عنوانی متفاوت، آن هم با کلیشه هایی که دست و پا گیر سری شده بود، تنها از عهده یک تیم فوق العاده برمی آمد که به نظر بنده Ubisoft Montreal لایق این انتخاب است.

مهدی پارسایی: امسال Ubisoft Montreal عناوین بسیار موفق و پرفروشی همچون Assassin’s Creed III و Far Cry 3 عرضه کرد و باز هم مثل سال های قبل ثابت کرد که پولسازترین کمپانی در عرضه بازی های کامپیوتری هست.

مجید نوردوست: ساخت دنباله ای برای سری بازی هایی که خودشان به اسطوره ای تبدیل شده اند، کار آسانی نیست. زمانی که Bungie به Activision پیوست و استودیوی 343 Industries وظیفه ساخت این سری از بازی ها را به دست گرفت، شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که آن ها به عنوان اولین بازی خود بتوانند به چنین موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کنند. 343 یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی امسال بود که توانست امضای خودش را زیر نام Halo ثبت کند.

برترین بازی Xbox 360

Halo 4

Deadlight

Forza Horizon

Assassin’s Creed III

 علی رضایی: کنسول Microsoft در سال 2012 قطعاً یکی از برترین ارائه دهنده های بازی های انحصاری و مولتی پلتفرم بود. بسیاری از عناوین بزرگ امسال، اول راه خود را در این کنسول باز کردند. یکی از برترین عناوین تیراندازی تاریخ Halo 4 است که آغاز کننده سه گانه ای جدید در این سری است و قطعاً برترین بازی امسال Xbox 360 بود.

مهدی پارسایی: سری Halo، معرف تمامی بازیکنان آماتور و حرفه ای هست. بازی ای که توسط چند استودیو ساخته شده و توانسته طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا جذب کند. نسخه جدید این بازی توسط استودیوی تازه تأسیس 343 Industries ساخته شده و باز هم یکی از برترین تیراندازی های انحصاری و اول-شخص کنسول Microsoft است.

مجید نوردوست: هر وقت که پای یک نسخه از سری بازی های Halo در میان باشد، آن بازی، بهترین بازی آن سال برای Xbox 360 می شود. پس اصلاً جای تعجب ندارد که Halo 4 را به عنوان بهترین بازی Xbox 360 انتخاب کنیم. این بازی یک دنباله بی نظیر برای Halo بود و توانست دنیای این سری را به شکلی باورنکردنی گسترش دهد و ما را با ماجراهای دیگری روبرو کند.

برترین بازی PS3

Assassin’s Creed III

Journey

Hitman: Absolution

Starhawk

علی رضایی: دارندگان کنسولPS3  امسال شاید مانند سال گذشته با بازی های انحصاریشان درگیر نبودند. از نظر بنده برترین بازی این کنسول در سال 2012 عنوان انحصاری Starhawk بود که با یک سری نوآوری در غالب کلیشه های موجود منتشر گردید. البته نباید Journey عنوانی که همه را متحیر کرد را نادیده گرفت.

مهدی پارسایی: بی شک همیشه بهترین بازی هایPS3  همان بازی های انحصاری اش بوده اند. امسال هم بازی انحصاری خوبی برای این کنسول با نام Starhawk منتشر شد که سرگرم کننده و جذاب بود.

مجید نوردوست: شاید 2012، از آن سال هایی نبود که بازی های مطرحی برای PS3 عرضه شوند، اما Journey توانست به همان اندازه که بازی هایی مانند Uncharted و Gran Turismo روی این کنسول درخشیدند، بدرخشد و به یکی از بهترین بازی های امسال و کنسول PS3 تبدیل شود. استودیوی ThatGameCompany اثر فوق العاده و قابل تقدیری را عرضه کرده است.

برترین بازی Wii/Wii U

ZombiU

New Super Mario Bros. U

The Last Story

Xenoblade Chronicles

علی رضایی: وقتی تاریخ انتشار یک کنسول با عناوین بزرگش یکی شود، چه انتخابی می توان کرد؟ ظاهراً Nintendo برنامه های زیادی برای بازی های کنسول جدیدش دارد و در میان آن ها عناوین خوبی به چشم می خورند. برترین بازی این کنسول از نظر بنده ZombiU است که هر چند انتظار بیشتری از این بازی می رفت، اما باز هم برترین است.

مهدی پارسایی: نمی توان به طور کامل و قطعی درباره این کنسول و بازی هایش نظر داد. خیلی از بازی ها قبلاً برای کنسول های دیگر منتشر شدند و برخی تنها در انحصار این کنسول بودند که از بین آن ها عنوان زامبی محور ZombiU جذاب تر از بقیه ظاهر شد.

مجید نوردوست: هر جا که سخن از Nintendo است، نام نسخه جدیدی از Super Mario می درخشد! علاقه مندان به Wii U می توانند یک دنیا هیجان را در بازی New Super Mario Bros. U تجربه کنند. این سری از بازی ها نه تنها اصلاً کهنه نمی شوند، بلکه هر دفعه به جذابیتشان افزوده می شود.

برترین بازی PC

Torchlight II

Diablo III

The Walking Dead

Max Payne 3

علی رضایی: امسال برای کاربران PC به 2 جهت خوشایند بوده است. اول اینکه چند عنوان انحصاری کنسول Microsoft برای این پلتفرم منتشر شدند و همچنین بازگشت یک سری عناوین بزرگ مانند Diablo III واقعاً پرشکوه بود. اما در این بین مجموعه 5 قسمتی The Walking Dead بهترین بازی امسال برای PC بود.

مهدی پارسایی: Diablo III بهترین انتخاب برای کاربرانPC  در سال 2012 بود. تجربه بی نظیر آن با هیچ بازی دیگری در این سبک امکان پذیر نیست.

مجید نوردوست: باید اعتراف کنم که وقتی Blizzard بازی ای را برای PC عرضه می کند، به راحتی می توان آن را بهترین بازی آن سال برای PC نام برد. مخصوصاً اگر آن بازی Diablo III باشد. یک بازی نقش آفرینی بسیار عالی با داستانی درگیر کننده که ساعت ها شما را سرگرم می کند.

برترین بازی تیراندازی

Halo 4

Borderlands 2

Max Payne 3

Call of Duty: Black Ops II

علی رضایی: واقعاً انتخاب برترین بازی تیراندازی سال از بین لیست موجود، کار بسیار سختی است. چند ادامه موفق در این بین وجود دارند که برخی ضعیف و برخی موفق ظاهر شدند. از نظر بنده Halo 4 تنها انتخابی است که جای هیچگونه حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد.

مجید نوردوست: امسال اصلاً سال خوبی برای بازی های تیراندازی نبود و تمام نام های بزرگ این سبک با شکست روبرو شدند، اما در این میان بازی Halo 4 خون تازه ای به رگ این سبک تزریق کرد و باعث شد تا امیدهای ما به سبک تیراندازی همچنان زنده بمانند. این بازی معنای خلاقیت، پیشرفت و زیبایی را به سایر بازی های هم سبک خود می فهماند.

مهدی پارسایی: عناوین تیراندازی جنگی، همیشه یکی از پرمخاطب ترین سبک های بازی هستند. Call of Duty: Black Ops II هر چند با داشتن روندی بسیار تکراری، اما جذاب توانست ثابت کند که همچنان پرچمدار بهترین تیراندازی اول-شخص مولتی پلتفرم است.

برترین بازی اکشن-ماجرایی

Assassin’s Creed III

Sleeping Dogs

Darksiders II

Far Cry 3

Hitman: Absolution

Resident Evil 6

Dishonored

علی رضایی: 2012 سال بازی های اکشن-ماجرایی بود و عناوین باکیفیتی در این سبک منتشر شدند. همین مسئله، قضاوت را سخت می کند، اما وقتی یک پای قضیه Assassin’s Creed III باشد، تردیدی باقی نمی ماند. البته بازی های موفق دیگری همچون Sleeping Dogs هم هستند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

مهدی پارسایی بازی های اکشن-ماجرایی ای که امسال عرضه شدند، همگی دارای محیط های بزرگ و مأموریت های جانبی بسیار خوبی بودند. ولی Assassin’s Creed III با داشتن نوآوری و تبدیل شدن به یک IP جدید، شاید بهترین آن ها بود.

مجید نوردوست: سری بازی های Assassin’s Creed همیشه در سبک اکشن-ماجرایی بسیار زیبا عمل کرده اند، اما در نسخه سوم ما با پیشرفت های بسیار زیادی روبرو شدیم که اصلاً انتظار آن ها را نداشتیم. ACIII از همه نظر یک بازی بسیار خوب بود و به همین دلیل می توان آن را به عنوان برترین بازی اکشن-ماجرایی سال انتخاب کرد.

برترین بازی نقش آفرینی

The Witcher 2 :Assassins of Kings-Xbox 360

Dragon’s Dogma

Diablo III

Mass Effect 3

Torchlight II

Xenoblade Chronicles

علی رضایی: امسال سبک نقش آفرینی هم بازی های باکیفیتی به خود دید. عناوین بزرگ در بین نام های جدید خود را نشان می دهند، اما بنده فکر می کنم که The Witcher 2 :Assassins of Kings بازی ای بود که با هم سبک های خود تفاوت داشت و تجربه دوباره آن روی کنسول Xbox 360 باعث می شود تا پس از مدت ها عنوان متفاوتی را در این سبک تجربه کنید.

مهدی پارسایی: در بازی های نقش آفرینی، بازیکن توقع دارد که بجز انتخاب های متنوعی که در اختیار او قرار داده شده، انتخاب ها تأثیر مستقیمی هم روی روند داستان بازی بگذارند. Mass Effect 3 دقیقاً همان چیزی هست که آن ها انتظار دارند.

مجید نوردوست: Mass Effect 3 یک پایان بسیار عالی برای سه گانه ای بی نظیر بود. یکی از بهترین بازی های علمی-تخیلی این نسل که توانست نمایشی بسیار جالب از سبک نقش آفرینی را پیش روی بازیکنان قرار دهد. داستان بسیار درگیر کننده و حس حضور در کهکشان های مختلف را در کمتر بازی ای می توان به این شکل تجربه کرد.

برترین بازی چندنفره

Halo 4

Call of Duty: Black Ops II

Max Payne 3

Borderlands 2

Medal of Honor :Warfighter

علی رضایی: انتخاب برترین بازی چندنفره کار دشواری نیست. همه می دانند که یک Halo 4 است و یک بخش چندنفره اش. البته همه بازی های نام برده شده بخش چندنفره مهیجی دارند، اما Halo 4 قطعاً برتر است.

مهدی پارسایی: Halo 4 با داشتن مدهای جدید و همچنین سلاح های متنوع و به خاطر طرفدارهای بسیاری که در فضای Live دارد، توانست یکی از پرمخاطب ترین ها و یکی بهترین چندنفره های امسال بشود.

مجید نوردوست: Halo 4 همانند نسخه های قبلی اش در بخش چندنفره نوآوری های بسیار زیادی را به همراه داشت. مخصوصاً قسمت Spartan Ops که بسیار هیجان انگیز، زیبا و خلاقانه بود.

برترین بازی ورزشی انفرادی

SSX

WWE ’13

London 2012

Hot Shots Golf: World Invitational

علی رضایی: امسال هم نسخه جدید سری WWE برترین بازی ورزشی انفرادی بود که تمامی المان های مثبت نسخه های قبلی را به همراه داشت که همین امر برای موفقیتش کافی بود.

مهدی پارسایی: به نظر من SSX به خاطر داشتن هیجان بسیار بالا و نهایت سرعتی که با اسکی در بازی ها می توانید روی کوه یخ تجربه کنید، برترین عنوان ورزشی انفرادی امسال بود.

مجید نوردوست: یک بازی بسیار هیجان انگیز و پرسرعت چیزی است که در SSX می توان آن را بدست آورد. مراحل متنوع و گیم پلی زیبا و دوست داشتنی باعث شده که این بازی به یکی از بهترین بازی های سال 2012 تبدیل شود.

برترین بازی ورزشی گروهی

FIFA Soccer 13

PES 2013

NBA 2K13

NHL 13

علی رضایی: من فکر می کنم که FIFA Soccer 13 همان تکرار موفقیت های سال گذشته بود که تغییرات اندکی به خود دید، اما همان المان های اصلی، کافی هستند که از آن به عنوان برترین بازی این سبک یاد کنیم.

مهدی پارسایی: FIFA 13 برای چندمین بار توانست بهترین بازی ورزشی گروهی شود. هر سال این بازی برترین در سبک خود است و نوآوری های خوبی دارد. کنترل صوتی Kinect هم در آن بسیار جذاب است.

مجید نوردوست: انتخاب شدن سری بازی های FIFA به عنوان برترین بازی ورزشی گروهی، اتفاقی است که هر سال رخ می دهد. شاید کم کم باید به این موضوع اعتراف کنیم که بازی دیگری توان رقابت با این عنوان را ندارد!

برترین بازی رانندگی

Forza Horizon

Need for Speed: Most Wanted

DiRT: Showdown

F1 2012

علی رضایی: تقریباً همه ما هر سال به یک Need for Speed جدید عادت کرده ایم. امسال Most Wanted یک عنوان Arcade عالی بود، اما به نظر من نشانی از Need For Speed نداشت. هر چند فرقی هم نمی کرد، چون وجود بازی ای مثل Forza Horizon اجازه هیچگونه هنرنمایی را به آن نمی دهد.

مهدی پارسایی: امسال هم چند عنوان در سبک رانندگی داشتیم، اما نسخه جدید سری Forza باز هم یکی از بهترین و باکیفیت ترین بازی ها در این سبک است.

مجید نوردوست: نسخه جدید سری بازی های Forza در حالیکه یک عنوان شبیه سازی نبود، اما به شکلی بسیار عالی توانست مانند نسخه های قبلی اش، زیبا و هیجان انگیز باشد. یک بازی Open-World با مسابقه های متنوع، چیزی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. بهره مندی از گرافیک بسیار خوب و گردش روز و شب نیز باعث شد که Horizon بتواند بر تمام هم سبک هایش غلبه کند.

برترین آهنگسازی

Max Payne 3

Darksiders II

Assassin’s Creed III

Far Cry 3

Journey

Halo 4

Hitman: Absolution

علی رضایی: همان تکرار موسیقی نسخه قبل Max Payne کافی بود تا بهترین موسیقی متن سال انتخاب شود و دیگر احتیاجی نبود که آهنگ جدیدی برای قسمت سوم ساخته شود. موسیقی Max Payne 3 خاطره انگیزترین موسیقی متن در بین بازی های امسال و یکی از انگیزه ها برای انجام این بازی بود.

مهدی پارسایی: انتخاب بهترین موسیقی متن در بین بازی های امسال واقعاً کار سختی است، چون نامزدهای ذکر شده بسیار در موسیقی عالی بودند. اما شاید Far Cry 3 برترینشان بود. موسیقی ای که در آن جزیره شنیده می شد، واقعاً وصف ناپذیر بود.

مجید نوردوست: گر چه در Halo 4 آهنگساز قدیمی این سری از بازی ها را مشاهده نمی کنیم، اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در این بازی مانند قبل شاهد موسیقی های بی نظیری هستیم. قطعات ارکسترال بسیار عالی، حماسی و شگفت انگیز این بازی شما را به دنیای دیگری می برد.

برترین گرافیک

Hitman: Absolution

Halo 4

Assassin’s Creed III

Far Cry 3

Max Payne 3

علی رضایی: بازی های خوش ساختی از نظر گرافیکی در سال 2012 منتشر شدند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما وجود دنیایی بزرگ آن هم با جزئیات بالا و کاملاً پویا با برترین کیفیت را تنها در Assassin’s Creed III می توان یافت.

مهدی پارسایی: روز به روز به پایان نسل 7 نزدیک تر می شویم، پس نباید انتظار بیشتری از این از بازی ها داشته باشیم. تمامی کاندیدها از بهترین ها در نوع خود بودند، اما از میان آن ها Assassin’s Creed III بهتر بود.

مجید نوردوست: Far Cry 3 در قسمت گرافیک بسیار عالی عمل کرد. یک جزیره بسیار بزرگ که جزئیات بسیار خوبی برای آن طراحی شده بود. رنگ بندی های عالی، نورپردازی فوق العاده، پوشش و تنوع گیاهی فوق العاده بی نظیر، طراحی شخصیت ها در شکل بسیار خوب و... باعث می شوند تا این بازی بتواند برترین گرافیک امسال را داشته باشد.

برترین بازی مبارزه ای

Tekken Tag Tournament 2

Street Fighter X Tekken

Persona 4: Arena

Dead or Alive 5

علی رضایی: به نظر بنده امسال Capcom نتوانست Street Fighter X Tekken را به کام نابودی بکشاند و من فکر می کنم که برترین بازی مبارزه ای بود که در سال 2012 انجام دادم.

مجید نوردوست: Street Fighter X Tekken ترکیب بسیار خوبی از دو سبک متفاوت را پیش روی شما قرار می دهد. علاقه مندان Tekken و Street Fighter در این بازی می توانند یک تجربه بسیار جدید و عالی را بدست بیاورند. این بازی بسیار چالش برانگیز و جذاب است و این المانی است که یک بازی مبارزه ای باید داشته باشد.

مهدی پارسایی: Tekken Tag Tournament 2 واقعاً یک سر و گردن نسبت به بقیه بازی های مبارزه ای امسال بالاتر بود. تنها نقطه ضعف این بازی، نداشتن بخش داستانی بود.

برترین اقتباس

The Walking Dead

Brave

Transformers: Fall of Cybertron

Epic Mickey 2: The Power of Two

علی رضایی: امرزوه که بسیاری از بازی ها را برگرفته از هنر پرده نقره ای سینما می سازند، شاید وجود عنوانی همچون Transformers: Fall of Cybertron پررنگ باشد، اما به عقیده بنده The Walking Dead برترین است و شاید سال ها طول بکشد که نظیرش را بتوان در این بخش پیدا کرد. گیم پلی خاص و منحصر به فرد در کنار گرافیک Cel-Sheded عالی که در نوع خود کم نظیر است، با داستانی پرمحتوی، این بازی را بی نظیر کرده اند.

مهدی پارسایی: The Walking Dead واقعاً امسال طوفان به پا کرد. طوری که برترین بازی در VGA 2012 شناخته شد. داستان بسیار تأثیرگذار و عالی این بازی مهمترین دلیل موفقیت آن است.

مجید نوردوست: زمانی که اولین نسخه از The Walking Dead راهی بازار شد، می شد حدس زد که می تواند به یک عنوان عالی و تکرار نشدنی تبدیل شود. بهترین بازی سال از دیدگاه مراسم VGA 2012، یکی از برترین بازی هایی است که بر اساس کمیک و فیلم ساخته شده است.

برترین بازی مستقل

Deadlight

The Walking Dead

Journey

Mark of the Ninja

Dust: An Elysian Tail

Fez

علی رضایی: بنده به شخصه از اینکه عناوینی با این کیفیت بالا، تنها یک بازی دانلودی هستند، ابراز تأسف می کنم. Deadlight برترین بازی مستقلی بود که در سال 2012 تجربه کردم. اتمسفر قوی و یکی از برترین بازی های ساخته شده با موتور Unreal که واقعاً نظیرش تا کنون ساخته نشده است.

مهدی پارسایی: تمامی عناوین مستقل امسال جزو بهترین ها و مهیج ترین ها بودند، ولی The Walking Dead به خاطر داشتن داستانی بسیار خوب، برترین آن ها بود.

مجید نوردوست: The Walking Dead یکی از بهترین بازی های مستقل امسال به حساب می آید. روند بازی بسیار هیجان انگیز است و همیشه شما را غافلگیر می کند. ارزش بازی کردن دوباره این بازی بسیار بالا است و این موضوع باعث شده که این عنوان به یکی از برترین بازی های مستقل دانلودی موجود در بازار تبدیل شود.

برترین بازی مورد انتظار

Tomb Raider

BioShock: Infinite

Grand Theft Auto V

METRO: Last Light

Castlevania: Lords of Shadow 2

The Last of Us

علی رضایی: انتخاب مورد انتظارترین بازی سال امری کاملاً شخصی و سلیقه ای است. وجود نام های بزرگ و محبوب در این بخش انتخاب را برای من سخت کرد، اما بنده با آمارهای صورت گرفته و علاقه خودم Tomb Raider را به عنوان مورد انتظارترین بازی می دانم که قطعاً بازی های ماجراجویی را یک گام فراتر خواهد برد.

مهدی پارسایی: منتظر شاهکارهای بسیار خوبی در سال 2013 هستیم. Sony در حال آماده کردن 3 انحصاری درجه یک هست، اما به نظر من Grand Theft Auto V مورد انتظارترین بازی 2013 برای تمامی بازیکنان است. گرافیکی عالی، داشتن 3 شخصیت، مأموریت های جانبی بسیار خوب در کنار خط داستانی بی نقص، کاسه صبر همه را لبریز می کند.

مجید نوردوست: خیلی دوست داشتیم که BioShock: Infinite امسال راهی بازار می شد، اما تأخیرهای این بازی سبب شد تا سال 2013 زمانی باشد که ما می توانیم آن را تجربه کنیم. اما در سال 2013 ما شاهد عرضه یک بازی دیگر هستیم که Grand Theft Auto V نام دارد. بدون شک این بازی از هم اکنون خیلی ها را هیجان زده کرده است.

برترین شخصیت سال

Vaas Montenegro-Far Cry 3

Connor Kenway-Assassin’s Creed III

Death-Darksiders II

Jake Muller-Resident Evil 6

علی رضایی: 2012 سال درخشش شخصیت های جدید بود. واقعاً سخت است که کدام را برترین لقب بدهیم. به نظر من شخصیت جدیدی که به سرعت نور توانست در بین مخاطبان نفوذ کند و همچنین کم نقص و متفاوت شخصیت پردازی شده باشد، نقش منفی بازی Far Cry 3 یعنی واس مونتنگرو (Vaas Montenegro) بود. واس نمونه یک شخصیت منفی کامل در یک بازی است که به راحتی می توان آن را با برترین شخصیت های منفی تاریخ مقایسه کرد. هر چند که نباید از درخشش کانر کنوی (Connor Kenway) و البته جیک میولر (Jake Muller) چشم پوشی کرد.

مهدی پارسایی: بی شک برترین شخصیت امسال واس بود. او به شما معنی واقعی دیوانگی را ثابت می کند.

مجید نوردوست: یک قاتل بی رحم. یک دیوانه به تمام معنا و یک نقش منفی بسیار نفرت انگیز. واس همه المان های یک آدم بد را دارد. او به سرعت نظر شما را به خودش جلب می کند. او یکی از شخصیت های به یاد ماندنی صنعت بازی خواهد بود.

برترین صداپیشه مرد

Daemon Clarke as Handsome Jack-Borderlands 2

Dave Fenno as Lee Everret-The Walking Dead

James McCaffrey as Max Payne-Max Payne 3

Nolan North as Captain Martin Walker-Spec Ops: The Line

علی رضایی: صدای جذاب و گیرای مکس پین (Max Payne) در Max Payne 3 قطعاً به این زودی ها فراموش نخواهد شد و برای بنده برترین بود. مکس پین یعنی جیمز مک کفری (James McCaffrey) که واقعاً بدون آن مکس پین نیست.

مهدی پارسایی: می توان به جرأت گفت که جیمز مک کفری به بهترین شکل ممکن توانست احساس کسی را که به الکل روی آورده و از زندگی نا امید شده را به نمایش درآورد. در روند اکشن بازی صدای جیمز به خوبی توانست احساس خشم زیاد و عطش انتقام را به بازیکن منتقل کند.

مجید نوردوست: مکس با صدای او زیبایی خاصی پیدا کرده بود. دیدن یکی از قهرمان های دوست داشتنی صنعت بازی های کامپیوتری در سال 2012 با صدای جیمز مک کفری ما را به دنیای سیاه و تاریکی برد که تنها مکس پین در آن دوام می آورد.

برترین داستان

Halo 4

Resident Evil 6

Assassin’s Creed III

The Walking Dead

Far Cry 3

Max Payne 3

علی رضایی: بسیاری از سازندگان به اهمیت بالای داستان و نقش پررنگش در موفقیت یا شکست یک بازی پی برده اند و خوشبختانه امسال بازی های به مراتب پرمحتوی تری از نظر داستانی منتشر شدند. به نظر من گسترده ترین و جذابترین داستان در سال 2012 مربوط به Resident Evil 6 بود که نسبت به نسخه های قبلی بسیار گسترده تر و سینمایی تر روایت می شد. وجود سکانس های دراماتیک در داستان بازی واقعاً مرزها را از بین برده بود.

مهدی پارسایی: Assassin’s Creed III در بخش داستان عالی ظاهر شد. نشان دادن بخشی از زندگی جرج واشینگتون (George Washington) در دوران انقلاب آمریکا به بهترین شکل ممکن صورت گرفته بود بود. Ubisoft وعده داده بود که تمامی سوالات در این نسخه پاسخ داده خواهند شد، اما متأسفانه در پایان بازی، باز هم با اتفافاتی مانند مرگ یا آسیب دیدن شدید دزموند (Desmond) ابهاماتی ناجواب پیش آمدند.

مجید نوردوست: داستان The Walking Dead آنقدر زیبا و درگیر کننده بود که ما را برای هر قسمت از آن هیجان زده کند. داستانی بسیار دراماتیک ما را به شدت درگیر خودش کرد.  

برترین بازی سال

Journey

Assassin’s Creed III

Max Payne 3

Halo 4

Far Cry 3

The Walking Dead

علی رضایی: در سالی که قطعاً یکی از پربارترین سال ها در تاریخ بازی های کامپیوتری است، حتی انتخاب کاندیدهای برترین ها کار دشواری است، دیگر چه برسد به انتخاب برترین بازی سال! از نظر من عنوانی که نسبت به نسخه های پیشین خود بیشترین پیشرفت را داشت، Assassin’s Creed III بود که به بهترین نحو ممکن از کلیشه های موجود در نسخه های قبلی فاصله گرفته و فصل جدیدی را به نمایش گذاشت.

مهدی پارسایی: در سال 2012 عناوین بسیار خوبی عرضه شدند. در میان آن ها Assassin’s Creed III با داشتن داستان پردازی عالی در زمان انقلاب آمریکا، به تصویر کشیدن بخشی از زندگی جورج واشینگتون، گیم پلی بسیار روان و همچنین گرافیکی بسیار خوب (هر چند با باگ هایی نا امید کننده) توانست برترین باشد.

مجید نوردوست: Far Cry 3 برترین بازی امسال بود. از همان زمان معرفی این بازی، می شد احتمال داد که حرف های زیادی برای گفتن دارد. گرافیک بسیار خوب، گیم پلی بسیار متنوع و دنیای بسیار وسیعی که پیش روی بازیکنان قرار می گیرد، باعث می شود تا Far Cry 3 لایق برترین بازی سال باشد.

نویسندگان: علی رضایی-مهدی پارسایی-مجید نوردوست

 



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
*Best News By GM News *
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


سال 2012 هم رو به پایان است و کم کم باید پرونده امسال را نیز بست و پرونده سال 2013 را باز کرد و برگ های آن را ورق زد. امسال نیز بازی های مختلفی راهی بازار شدند که برای بعضی از آن ها بسیار انتظار کشیدیم و برای برخی بسیار هیجان زده بودیم. اما در بین این بازی ها، باید بهترین ها را انتخاب کرد. ما نیز مانند چند سال گذشته با انتخاب بهترین بازی های سال 2012 در خدمت شما هستیم.

استودیوی برتر سال

343 Industries

Arkane Studios

Ubisoft Montreal

ThatGameCompany

 

علی رضایی: قطعاً یک بازی، زمانی می تواند برترین باشد که سازندگانش گروهی از بهترین ها باشند. ساخت عنوانی متفاوت، آن هم با کلیشه هایی که دست و پا گیر سری شده بود، تنها از عهده یک تیم فوق العاده برمی آمد که به نظر بنده Ubisoft Montreal لایق این انتخاب است.

مهدی پارسایی: امسال Ubisoft Montreal عناوین بسیار موفق و پرفروشی همچون Assassin’s Creed III و Far Cry 3 عرضه کرد و باز هم مثل سال های قبل ثابت کرد که پولسازترین کمپانی در عرضه بازی های کامپیوتری هست.

مجید نوردوست: ساخت دنباله ای برای سری بازی هایی که خودشان به اسطوره ای تبدیل شده اند، کار آسانی نیست. زمانی که Bungie به Activision پیوست و استودیوی 343 Industries وظیفه ساخت این سری از بازی ها را به دست گرفت، شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که آن ها به عنوان اولین بازی خود بتوانند به چنین موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کنند. 343 یکی از بهترین استودیوهای بازیسازی امسال بود که توانست امضای خودش را زیر نام Halo ثبت کند.

برترین بازی Xbox 360

Halo 4

Deadlight

Forza Horizon

Assassin’s Creed III

 علی رضایی: کنسول Microsoft در سال 2012 قطعاً یکی از برترین ارائه دهنده های بازی های انحصاری و مولتی پلتفرم بود. بسیاری از عناوین بزرگ امسال، اول راه خود را در این کنسول باز کردند. یکی از برترین عناوین تیراندازی تاریخ Halo 4 است که آغاز کننده سه گانه ای جدید در این سری است و قطعاً برترین بازی امسال Xbox 360 بود.

مهدی پارسایی: سری Halo، معرف تمامی بازیکنان آماتور و حرفه ای هست. بازی ای که توسط چند استودیو ساخته شده و توانسته طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا جذب کند. نسخه جدید این بازی توسط استودیوی تازه تأسیس 343 Industries ساخته شده و باز هم یکی از برترین تیراندازی های انحصاری و اول-شخص کنسول Microsoft است.

مجید نوردوست: هر وقت که پای یک نسخه از سری بازی های Halo در میان باشد، آن بازی، بهترین بازی آن سال برای Xbox 360 می شود. پس اصلاً جای تعجب ندارد که Halo 4 را به عنوان بهترین بازی Xbox 360 انتخاب کنیم. این بازی یک دنباله بی نظیر برای Halo بود و توانست دنیای این سری را به شکلی باورنکردنی گسترش دهد و ما را با ماجراهای دیگری روبرو کند.

برترین بازی PS3

Assassin’s Creed III

Journey

Hitman: Absolution

Starhawk

علی رضایی: دارندگان کنسولPS3  امسال شاید مانند سال گذشته با بازی های انحصاریشان درگیر نبودند. از نظر بنده برترین بازی این کنسول در سال 2012 عنوان انحصاری Starhawk بود که با یک سری نوآوری در غالب کلیشه های موجود منتشر گردید. البته نباید Journey عنوانی که همه را متحیر کرد را نادیده گرفت.

مهدی پارسایی: بی شک همیشه بهترین بازی هایPS3  همان بازی های انحصاری اش بوده اند. امسال هم بازی انحصاری خوبی برای این کنسول با نام Starhawk منتشر شد که سرگرم کننده و جذاب بود.

مجید نوردوست: شاید 2012، از آن سال هایی نبود که بازی های مطرحی برای PS3 عرضه شوند، اما Journey توانست به همان اندازه که بازی هایی مانند Uncharted و Gran Turismo روی این کنسول درخشیدند، بدرخشد و به یکی از بهترین بازی های امسال و کنسول PS3 تبدیل شود. استودیوی ThatGameCompany اثر فوق العاده و قابل تقدیری را عرضه کرده است.

برترین بازی Wii/Wii U

ZombiU

New Super Mario Bros. U

The Last Story

Xenoblade Chronicles

علی رضایی: وقتی تاریخ انتشار یک کنسول با عناوین بزرگش یکی شود، چه انتخابی می توان کرد؟ ظاهراً Nintendo برنامه های زیادی برای بازی های کنسول جدیدش دارد و در میان آن ها عناوین خوبی به چشم می خورند. برترین بازی این کنسول از نظر بنده ZombiU است که هر چند انتظار بیشتری از این بازی می رفت، اما باز هم برترین است.

مهدی پارسایی: نمی توان به طور کامل و قطعی درباره این کنسول و بازی هایش نظر داد. خیلی از بازی ها قبلاً برای کنسول های دیگر منتشر شدند و برخی تنها در انحصار این کنسول بودند که از بین آن ها عنوان زامبی محور ZombiU جذاب تر از بقیه ظاهر شد.

مجید نوردوست: هر جا که سخن از Nintendo است، نام نسخه جدیدی از Super Mario می درخشد! علاقه مندان به Wii U می توانند یک دنیا هیجان را در بازی New Super Mario Bros. U تجربه کنند. این سری از بازی ها نه تنها اصلاً کهنه نمی شوند، بلکه هر دفعه به جذابیتشان افزوده می شود.

برترین بازی PC

Torchlight II

Diablo III

The Walking Dead

Max Payne 3

علی رضایی: امسال برای کاربران PC به 2 جهت خوشایند بوده است. اول اینکه چند عنوان انحصاری کنسول Microsoft برای این پلتفرم منتشر شدند و همچنین بازگشت یک سری عناوین بزرگ مانند Diablo III واقعاً پرشکوه بود. اما در این بین مجموعه 5 قسمتی The Walking Dead بهترین بازی امسال برای PC بود.

مهدی پارسایی: Diablo III بهترین انتخاب برای کاربرانPC  در سال 2012 بود. تجربه بی نظیر آن با هیچ بازی دیگری در این سبک امکان پذیر نیست.

مجید نوردوست: باید اعتراف کنم که وقتی Blizzard بازی ای را برای PC عرضه می کند، به راحتی می توان آن را بهترین بازی آن سال برای PC نام برد. مخصوصاً اگر آن بازی Diablo III باشد. یک بازی نقش آفرینی بسیار عالی با داستانی درگیر کننده که ساعت ها شما را سرگرم می کند.

برترین بازی تیراندازی

Halo 4

Borderlands 2

Max Payne 3

Call of Duty: Black Ops II

علی رضایی: واقعاً انتخاب برترین بازی تیراندازی سال از بین لیست موجود، کار بسیار سختی است. چند ادامه موفق در این بین وجود دارند که برخی ضعیف و برخی موفق ظاهر شدند. از نظر بنده Halo 4 تنها انتخابی است که جای هیچگونه حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد.

مجید نوردوست: امسال اصلاً سال خوبی برای بازی های تیراندازی نبود و تمام نام های بزرگ این سبک با شکست روبرو شدند، اما در این میان بازی Halo 4 خون تازه ای به رگ این سبک تزریق کرد و باعث شد تا امیدهای ما به سبک تیراندازی همچنان زنده بمانند. این بازی معنای خلاقیت، پیشرفت و زیبایی را به سایر بازی های هم سبک خود می فهماند.

مهدی پارسایی: عناوین تیراندازی جنگی، همیشه یکی از پرمخاطب ترین سبک های بازی هستند. Call of Duty: Black Ops II هر چند با داشتن روندی بسیار تکراری، اما جذاب توانست ثابت کند که همچنان پرچمدار بهترین تیراندازی اول-شخص مولتی پلتفرم است.

برترین بازی اکشن-ماجرایی

Assassin’s Creed III

Sleeping Dogs

Darksiders II

Far Cry 3

Hitman: Absolution

Resident Evil 6

Dishonored

علی رضایی: 2012 سال بازی های اکشن-ماجرایی بود و عناوین باکیفیتی در این سبک منتشر شدند. همین مسئله، قضاوت را سخت می کند، اما وقتی یک پای قضیه Assassin’s Creed III باشد، تردیدی باقی نمی ماند. البته بازی های موفق دیگری همچون Sleeping Dogs هم هستند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

مهدی پارسایی بازی های اکشن-ماجرایی ای که امسال عرضه شدند، همگی دارای محیط های بزرگ و مأموریت های جانبی بسیار خوبی بودند. ولی Assassin’s Creed III با داشتن نوآوری و تبدیل شدن به یک IP جدید، شاید بهترین آن ها بود.

مجید نوردوست: سری بازی های Assassin’s Creed همیشه در سبک اکشن-ماجرایی بسیار زیبا عمل کرده اند، اما در نسخه سوم ما با پیشرفت های بسیار زیادی روبرو شدیم که اصلاً انتظار آن ها را نداشتیم. ACIII از همه نظر یک بازی بسیار خوب بود و به همین دلیل می توان آن را به عنوان برترین بازی اکشن-ماجرایی سال انتخاب کرد.

برترین بازی نقش آفرینی

The Witcher 2 :Assassins of Kings-Xbox 360

Dragon’s Dogma

Diablo III

Mass Effect 3

Torchlight II

Xenoblade Chronicles

علی رضایی: امسال سبک نقش آفرینی هم بازی های باکیفیتی به خود دید. عناوین بزرگ در بین نام های جدید خود را نشان می دهند، اما بنده فکر می کنم که The Witcher 2 :Assassins of Kings بازی ای بود که با هم سبک های خود تفاوت داشت و تجربه دوباره آن روی کنسول Xbox 360 باعث می شود تا پس از مدت ها عنوان متفاوتی را در این سبک تجربه کنید.

مهدی پارسایی: در بازی های نقش آفرینی، بازیکن توقع دارد که بجز انتخاب های متنوعی که در اختیار او قرار داده شده، انتخاب ها تأثیر مستقیمی هم روی روند داستان بازی بگذارند. Mass Effect 3 دقیقاً همان چیزی هست که آن ها انتظار دارند.

مجید نوردوست: Mass Effect 3 یک پایان بسیار عالی برای سه گانه ای بی نظیر بود. یکی از بهترین بازی های علمی-تخیلی این نسل که توانست نمایشی بسیار جالب از سبک نقش آفرینی را پیش روی بازیکنان قرار دهد. داستان بسیار درگیر کننده و حس حضور در کهکشان های مختلف را در کمتر بازی ای می توان به این شکل تجربه کرد.

برترین بازی چندنفره

Halo 4

Call of Duty: Black Ops II

Max Payne 3

Borderlands 2

Medal of Honor :Warfighter

علی رضایی: انتخاب برترین بازی چندنفره کار دشواری نیست. همه می دانند که یک Halo 4 است و یک بخش چندنفره اش. البته همه بازی های نام برده شده بخش چندنفره مهیجی دارند، اما Halo 4 قطعاً برتر است.

مهدی پارسایی: Halo 4 با داشتن مدهای جدید و همچنین سلاح های متنوع و به خاطر طرفدارهای بسیاری که در فضای Live دارد، توانست یکی از پرمخاطب ترین ها و یکی بهترین چندنفره های امسال بشود.

مجید نوردوست: Halo 4 همانند نسخه های قبلی اش در بخش چندنفره نوآوری های بسیار زیادی را به همراه داشت. مخصوصاً قسمت Spartan Ops که بسیار هیجان انگیز، زیبا و خلاقانه بود.

برترین بازی ورزشی انفرادی

SSX

WWE ’13

London 2012

Hot Shots Golf: World Invitational

علی رضایی: امسال هم نسخه جدید سری WWE برترین بازی ورزشی انفرادی بود که تمامی المان های مثبت نسخه های قبلی را به همراه داشت که همین امر برای موفقیتش کافی بود.

مهدی پارسایی: به نظر من SSX به خاطر داشتن هیجان بسیار بالا و نهایت سرعتی که با اسکی در بازی ها می توانید روی کوه یخ تجربه کنید، برترین عنوان ورزشی انفرادی امسال بود.

مجید نوردوست: یک بازی بسیار هیجان انگیز و پرسرعت چیزی است که در SSX می توان آن را بدست آورد. مراحل متنوع و گیم پلی زیبا و دوست داشتنی باعث شده که این بازی به یکی از بهترین بازی های سال 2012 تبدیل شود.

برترین بازی ورزشی گروهی

FIFA Soccer 13

PES 2013

NBA 2K13

NHL 13

علی رضایی: من فکر می کنم که FIFA Soccer 13 همان تکرار موفقیت های سال گذشته بود که تغییرات اندکی به خود دید، اما همان المان های اصلی، کافی هستند که از آن به عنوان برترین بازی این سبک یاد کنیم.

مهدی پارسایی: FIFA 13 برای چندمین بار توانست بهترین بازی ورزشی گروهی شود. هر سال این بازی برترین در سبک خود است و نوآوری های خوبی دارد. کنترل صوتی Kinect هم در آن بسیار جذاب است.

مجید نوردوست: انتخاب شدن سری بازی های FIFA به عنوان برترین بازی ورزشی گروهی، اتفاقی است که هر سال رخ می دهد. شاید کم کم باید به این موضوع اعتراف کنیم که بازی دیگری توان رقابت با این عنوان را ندارد!

برترین بازی رانندگی

Forza Horizon

Need for Speed: Most Wanted

DiRT: Showdown

F1 2012

علی رضایی: تقریباً همه ما هر سال به یک Need for Speed جدید عادت کرده ایم. امسال Most Wanted یک عنوان Arcade عالی بود، اما به نظر من نشانی از Need For Speed نداشت. هر چند فرقی هم نمی کرد، چون وجود بازی ای مثل Forza Horizon اجازه هیچگونه هنرنمایی را به آن نمی دهد.

مهدی پارسایی: امسال هم چند عنوان در سبک رانندگی داشتیم، اما نسخه جدید سری Forza باز هم یکی از بهترین و باکیفیت ترین بازی ها در این سبک است.

مجید نوردوست: نسخه جدید سری بازی های Forza در حالیکه یک عنوان شبیه سازی نبود، اما به شکلی بسیار عالی توانست مانند نسخه های قبلی اش، زیبا و هیجان انگیز باشد. یک بازی Open-World با مسابقه های متنوع، چیزی است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. بهره مندی از گرافیک بسیار خوب و گردش روز و شب نیز باعث شد که Horizon بتواند بر تمام هم سبک هایش غلبه کند.

برترین آهنگسازی

Max Payne 3

Darksiders II

Assassin’s Creed III

Far Cry 3

Journey

Halo 4

Hitman: Absolution

علی رضایی: همان تکرار موسیقی نسخه قبل Max Payne کافی بود تا بهترین موسیقی متن سال انتخاب شود و دیگر احتیاجی نبود که آهنگ جدیدی برای قسمت سوم ساخته شود. موسیقی Max Payne 3 خاطره انگیزترین موسیقی متن در بین بازی های امسال و یکی از انگیزه ها برای انجام این بازی بود.

مهدی پارسایی: انتخاب بهترین موسیقی متن در بین بازی های امسال واقعاً کار سختی است، چون نامزدهای ذکر شده بسیار در موسیقی عالی بودند. اما شاید Far Cry 3 برترینشان بود. موسیقی ای که در آن جزیره شنیده می شد، واقعاً وصف ناپذیر بود.

مجید نوردوست: گر چه در Halo 4 آهنگساز قدیمی این سری از بازی ها را مشاهده نمی کنیم، اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در این بازی مانند قبل شاهد موسیقی های بی نظیری هستیم. قطعات ارکسترال بسیار عالی، حماسی و شگفت انگیز این بازی شما را به دنیای دیگری می برد.

برترین گرافیک

Hitman: Absolution

Halo 4

Assassin’s Creed III

Far Cry 3

Max Payne 3

علی رضایی: بازی های خوش ساختی از نظر گرافیکی در سال 2012 منتشر شدند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما وجود دنیایی بزرگ آن هم با جزئیات بالا و کاملاً پویا با برترین کیفیت را تنها در Assassin’s Creed III می توان یافت.

مهدی پارسایی: روز به روز به پایان نسل 7 نزدیک تر می شویم، پس نباید انتظار بیشتری از این از بازی ها داشته باشیم. تمامی کاندیدها از بهترین ها در نوع خود بودند، اما از میان آن ها Assassin’s Creed III بهتر بود.

مجید نوردوست: Far Cry 3 در قسمت گرافیک بسیار عالی عمل کرد. یک جزیره بسیار بزرگ که جزئیات بسیار خوبی برای آن طراحی شده بود. رنگ بندی های عالی، نورپردازی فوق العاده، پوشش و تنوع گیاهی فوق العاده بی نظیر، طراحی شخصیت ها در شکل بسیار خوب و... باعث می شوند تا این بازی بتواند برترین گرافیک امسال را داشته باشد.

برترین بازی مبارزه ای

Tekken Tag Tournament 2

Street Fighter X Tekken

Persona 4: Arena

Dead or Alive 5

علی رضایی: به نظر بنده امسال Capcom نتوانست Street Fighter X Tekken را به کام نابودی بکشاند و من فکر می کنم که برترین بازی مبارزه ای بود که در سال 2012 انجام دادم.

مجید نوردوست: Street Fighter X Tekken ترکیب بسیار خوبی از دو سبک متفاوت را پیش روی شما قرار می دهد. علاقه مندان Tekken و Street Fighter در این بازی می توانند یک تجربه بسیار جدید و عالی را بدست بیاورند. این بازی بسیار چالش برانگیز و جذاب است و این المانی است که یک بازی مبارزه ای باید داشته باشد.

مهدی پارسایی: Tekken Tag Tournament 2 واقعاً یک سر و گردن نسبت به بقیه بازی های مبارزه ای امسال بالاتر بود. تنها نقطه ضعف این بازی، نداشتن بخش داستانی بود.

برترین اقتباس

The Walking Dead

Brave

Transformers: Fall of Cybertron

Epic Mickey 2: The Power of Two

علی رضایی: امرزوه که بسیاری از بازی ها را برگرفته از هنر پرده نقره ای سینما می سازند، شاید وجود عنوانی همچون Transformers: Fall of Cybertron پررنگ باشد، اما به عقیده بنده The Walking Dead برترین است و شاید سال ها طول بکشد که نظیرش را بتوان در این بخش پیدا کرد. گیم پلی خاص و منحصر به فرد در کنار گرافیک Cel-Sheded عالی که در نوع خود کم نظیر است، با داستانی پرمحتوی، این بازی را بی نظیر کرده اند.

مهدی پارسایی: The Walking Dead واقعاً امسال طوفان به پا کرد. طوری که برترین بازی در VGA 2012 شناخته شد. داستان بسیار تأثیرگذار و عالی این بازی مهمترین دلیل موفقیت آن است.

مجید نوردوست: زمانی که اولین نسخه از The Walking Dead راهی بازار شد، می شد حدس زد که می تواند به یک عنوان عالی و تکرار نشدنی تبدیل شود. بهترین بازی سال از دیدگاه مراسم VGA 2012، یکی از برترین بازی هایی است که بر اساس کمیک و فیلم ساخته شده است.

برترین بازی مستقل

Deadlight

The Walking Dead

Journey

Mark of the Ninja

Dust: An Elysian Tail

Fez

علی رضایی: بنده به شخصه از اینکه عناوینی با این کیفیت بالا، تنها یک بازی دانلودی هستند، ابراز تأسف می کنم. Deadlight برترین بازی مستقلی بود که در سال 2012 تجربه کردم. اتمسفر قوی و یکی از برترین بازی های ساخته شده با موتور Unreal که واقعاً نظیرش تا کنون ساخته نشده است.

مهدی پارسایی: تمامی عناوین مستقل امسال جزو بهترین ها و مهیج ترین ها بودند، ولی The Walking Dead به خاطر داشتن داستانی بسیار خوب، برترین آن ها بود.

مجید نوردوست: The Walking Dead یکی از بهترین بازی های مستقل امسال به حساب می آید. روند بازی بسیار هیجان انگیز است و همیشه شما را غافلگیر می کند. ارزش بازی کردن دوباره این بازی بسیار بالا است و این موضوع باعث شده که این عنوان به یکی از برترین بازی های مستقل دانلودی موجود در بازار تبدیل شود.

برترین بازی مورد انتظار

Tomb Raider

BioShock: Infinite

Grand Theft Auto V

METRO: Last Light

Castlevania: Lords of Shadow 2

The Last of Us

علی رضایی: انتخاب مورد انتظارترین بازی سال امری کاملاً شخصی و سلیقه ای است. وجود نام های بزرگ و محبوب در این بخش انتخاب را برای من سخت کرد، اما بنده با آمارهای صورت گرفته و علاقه خودم Tomb Raider را به عنوان مورد انتظارترین بازی می دانم که قطعاً بازی های ماجراجویی را یک گام فراتر خواهد برد.

مهدی پارسایی: منتظر شاهکارهای بسیار خوبی در سال 2013 هستیم. Sony در حال آماده کردن 3 انحصاری درجه یک هست، اما به نظر من Grand Theft Auto V مورد انتظارترین بازی 2013 برای تمامی بازیکنان است. گرافیکی عالی، داشتن 3 شخصیت، مأموریت های جانبی بسیار خوب در کنار خط داستانی بی نقص، کاسه صبر همه را لبریز می کند.

مجید نوردوست: خیلی دوست داشتیم که BioShock: Infinite امسال راهی بازار می شد، اما تأخیرهای این بازی سبب شد تا سال 2013 زمانی باشد که ما می توانیم آن را تجربه کنیم. اما در سال 2013 ما شاهد عرضه یک بازی دیگر هستیم که Grand Theft Auto V نام دارد. بدون شک این بازی از هم اکنون خیلی ها را هیجان زده کرده است.

برترین شخصیت سال

Vaas Montenegro-Far Cry 3

Connor Kenway-Assassin’s Creed III

Death-Darksiders II

Jake Muller-Resident Evil 6

علی رضایی: 2012 سال درخشش شخصیت های جدید بود. واقعاً سخت است که کدام را برترین لقب بدهیم. به نظر من شخصیت جدیدی که به سرعت نور توانست در بین مخاطبان نفوذ کند و همچنین کم نقص و متفاوت شخصیت پردازی شده باشد، نقش منفی بازی Far Cry 3 یعنی واس مونتنگرو (Vaas Montenegro) بود. واس نمونه یک شخصیت منفی کامل در یک بازی است که به راحتی می توان آن را با برترین شخصیت های منفی تاریخ مقایسه کرد. هر چند که نباید از درخشش کانر کنوی (Connor Kenway) و البته جیک میولر (Jake Muller) چشم پوشی کرد.

مهدی پارسایی: بی شک برترین شخصیت امسال واس بود. او به شما معنی واقعی دیوانگی را ثابت می کند.

مجید نوردوست: یک قاتل بی رحم. یک دیوانه به تمام معنا و یک نقش منفی بسیار نفرت انگیز. واس همه المان های یک آدم بد را دارد. او به سرعت نظر شما را به خودش جلب می کند. او یکی از شخصیت های به یاد ماندنی صنعت بازی خواهد بود.

برترین صداپیشه مرد

Daemon Clarke as Handsome Jack-Borderlands 2

Dave Fenno as Lee Everret-The Walking Dead

James McCaffrey as Max Payne-Max Payne 3

Nolan North as Captain Martin Walker-Spec Ops: The Line

علی رضایی: صدای جذاب و گیرای مکس پین (Max Payne) در Max Payne 3 قطعاً به این زودی ها فراموش نخواهد شد و برای بنده برترین بود. مکس پین یعنی جیمز مک کفری (James McCaffrey) که واقعاً بدون آن مکس پین نیست.

مهدی پارسایی: می توان به جرأت گفت که جیمز مک کفری به بهترین شکل ممکن توانست احساس کسی را که به الکل روی آورده و از زندگی نا امید شده را به نمایش درآورد. در روند اکشن بازی صدای جیمز به خوبی توانست احساس خشم زیاد و عطش انتقام را به بازیکن منتقل کند.

مجید نوردوست: مکس با صدای او زیبایی خاصی پیدا کرده بود. دیدن یکی از قهرمان های دوست داشتنی صنعت بازی های کامپیوتری در سال 2012 با صدای جیمز مک کفری ما را به دنیای سیاه و تاریکی برد که تنها مکس پین در آن دوام می آورد.

برترین داستان

Halo 4

Resident Evil 6

Assassin’s Creed III

The Walking Dead

Far Cry 3

Max Payne 3

علی رضایی: بسیاری از سازندگان به اهمیت بالای داستان و نقش پررنگش در موفقیت یا شکست یک بازی پی برده اند و خوشبختانه امسال بازی های به مراتب پرمحتوی تری از نظر داستانی منتشر شدند. به نظر من گسترده ترین و جذابترین داستان در سال 2012 مربوط به Resident Evil 6 بود که نسبت به نسخه های قبلی بسیار گسترده تر و سینمایی تر روایت می شد. وجود سکانس های دراماتیک در داستان بازی واقعاً مرزها را از بین برده بود.

مهدی پارسایی: Assassin’s Creed III در بخش داستان عالی ظاهر شد. نشان دادن بخشی از زندگی جرج واشینگتون (George Washington) در دوران انقلاب آمریکا به بهترین شکل ممکن صورت گرفته بود بود. Ubisoft وعده داده بود که تمامی سوالات در این نسخه پاسخ داده خواهند شد، اما متأسفانه در پایان بازی، باز هم با اتفافاتی مانند مرگ یا آسیب دیدن شدید دزموند (Desmond) ابهاماتی ناجواب پیش آمدند.

مجید نوردوست: داستان The Walking Dead آنقدر زیبا و درگیر کننده بود که ما را برای هر قسمت از آن هیجان زده کند. داستانی بسیار دراماتیک ما را به شدت درگیر خودش کرد.  

برترین بازی سال

Journey

Assassin’s Creed III

Max Payne 3

Halo 4

Far Cry 3

The Walking Dead

علی رضایی: در سالی که قطعاً یکی از پربارترین سال ها در تاریخ بازی های کامپیوتری است، حتی انتخاب کاندیدهای برترین ها کار دشواری است، دیگر چه برسد به انتخاب برترین بازی سال! از نظر من عنوانی که نسبت به نسخه های پیشین خود بیشترین پیشرفت را داشت، Assassin’s Creed III بود که به بهترین نحو ممکن از کلیشه های موجود در نسخه های قبلی فاصله گرفته و فصل جدیدی را به نمایش گذاشت.

مهدی پارسایی: در سال 2012 عناوین بسیار خوبی عرضه شدند. در میان آن ها Assassin’s Creed III با داشتن داستان پردازی عالی در زمان انقلاب آمریکا، به تصویر کشیدن بخشی از زندگی جورج واشینگتون، گیم پلی بسیار روان و همچنین گرافیکی بسیار خوب (هر چند با باگ هایی نا امید کننده) توانست برترین باشد.

مجید نوردوست: Far Cry 3 برترین بازی امسال بود. از همان زمان معرفی این بازی، می شد احتمال داد که حرف های زیادی برای گفتن دارد. گرافیک بسیار خوب، گیم پلی بسیار متنوع و دنیای بسیار وسیعی که پیش روی بازیکنان قرار می گیرد، باعث می شود تا Far Cry 3 لایق برترین بازی سال باشد.

نویسندگان: علی رضایی-مهدی پارسایی-مجید نوردوست

 

91/10/01 موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

13 Esfand 92 ، 15:03 قیمت تبلت
ممنون از سایت خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی