*Best News By GM News *

Crazy News
Saturday, 21 Bahman 1391، 10:05 PM

پرونده بازی های سال 2013 (قسمت سوم)

Lost Planet 3

به عنوان یکی از طرفداران و مخاطبان همیشگی بازی های شرکت Capcom از سیاست های این کمپانی در نسل هفتم نهایت تعجب و عدم نارضایتی را دارم. بازی های بزرگی که همگی قربانی تفکرات نادرست این شرکت شدند و اگر از یکی-دو مورد فاکتور بگیریم، بقیه به کام نابودی کشانده شدند. در رابطه با Lost Planet 3 هنوز نمی توان قضاوت کرد که آیا به سرنوشت دیگر عناوین بزرگ این شرکت دچار خواهد شد یا خیر، زیرا هنوز چیز زیادی از روند بازی فاش نشده است.

همانند بسیاری از دنباله هایی که با یک فلش بک بزرگ مواجه می شوند، داستان این بازی نیز ادامه ای برای دو نسخه قبلی نیست و قرار است به گونه ای مستقل روایتگر یک سری اتفاقات مربوط به قبل از وقایع LP1&2 باشد. شخصیت اصلی، یک معدنچی ساده به نام جیم پیتون (Jim Peyton)‌ است که اصلاً شباهتی به شخصیت های دو قسمت قبلی ندارد. داستان بازی قرار است در سیاره ای به نام E.N.D. III اتفاق بیفتند. شرکت NEVEC‌ که نقش مهمی در داستان نسخه اول این مجموعه داشت، در این نسخه هم حضور دارد که اتفاقاً جیم یکی از اعضای این شرکت خواهد بود. در رابطه با داستان بازی اطلاعات بیشتری فاش نشده، اما تا همین جای کار می توان برداشت کرد که نباید انتظار زیادی از آن داشت.



Grand Theft Auto V

سال 2013 با وجود عناوینی همچون Grand Theft Auto V یک استثناء در بین تمامی سال های این نسل است. عنوانی که قرار است اینبار تمامی قابلیت ها و فاکتورهای مثبت نسخه های قبل را در ابعادی بسیار بزرگتر به تصویر بکشد. بسیار دوست داشتیم که تجربه منحصر به فرد این بازی پیش از این اتفاق می افتاد، اما به دلیل وجود تأخیرهای متعددی که برای آن در نظر گرفته شد، در نهایت امسال این اتفاق خواهد افتاد. در GTAV شاهد وجود بیش از یک شخصیت و خط اصلی داستانی در بازی خواهیم بود که قرار است هر کدام از آن ها به اندازه یک عنوان کامل و پرمحتوی باشند. هنوز اطلاعات خیلی زیادی از داستان در دسترس نیست.

گیم پلی این نسخه همان هسته و ساختار قبل خود را حفظ کرده و بسیار متنوع تر از قبل شده است. با در نظر گرفتن تأخیرهای بسیار برای عرضه این بازی آن هم تنها به دلیل بالا رفتن کیفیت کار، انتظارات از این نسخه بسیار بالاتر رفته است. هر چند که همیشه انتظار از نسخه های جدید GTA بالا بوده است. Rockstar North وظیفه ساخت این بازی را بر عهده داشته است. پروژه ساخت این بازی، بیشتر دوران خود را در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه ای گذرانده که امید می رود با وجود تمامی شرایط لازم برای ساخت یک عنوان موفق، نتیجه کار رضایت بخش باشد.



Army of Two: The Devil’s Cartel

نسخه جدید Army of Two که چندی پیش در نمایشگاه Gamescom 2012 رونمایی شد، یکی دیگر از عناوینی است که کفه ترازو را برای دارندگان کنسول ها و بازی هایشان در سال 2013 سنگین می کند. The Devil’s Cartel که با طیف گسترده ای از تغییرات توسط خالقان Dead Space یعنی Visceral Games در حال ساخت است، اینبار زیباتر از همیشه به نظر می رسد. دلیل این زیبایی می تواند بهره مندی از موتور قدرتمند Frostbite 2‌ باشد که ارزش های سمعی و بصری بازی را چند برابر کرده است. در اولین نمایش از گیم پلی بازی، بیشترین تمرکز روی Co-op بود، اما مطمئناً برای خط داستانی و تک نفره هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

از ویژگی های گیم پلی این نسخه، می توان به تنوع بسیار بالای اسلحه ها و قابلیت شخصی سازی آن ها اشاره کرد که خوشبختانه به همین جا ختم نمی شود. شخصیت های آشنای نسخه های قبلی در The Devil’s Cartel هم حضور دارند که بزرگترین مشخصه آن ها ماسک های معروفشان است. تقریباً تمامی قسمت های محیط تخریب پذیر هستند و نمی توان به مدت طولانی در یک قسمت سنگر گرفت. برای یک اکشن سوم-شخص که بر قابلیت سنگرگیری تکیه دارد، چنین ویژگی ای می تواند به سریعتر شدن روند گیم پلی کمک کند. در نهایت The Devil’s Cartel را می توان Call of Duty سوم-شخص نامید که ویژگی های یک اکشن تمام عیار را با خود به همراه دارد.



Remember Me

امروزه که اکثر شرکت های بازیسازی با بهره گیری از المان ها و استانداردهای تضمین شده و مطمئن روز، به ساخت بازی های خود مشغول هستند و دیگر کسی به دنبال ایده های جدید نمی رود، این Capcom است که هر از چند گاهی به ایده های نوین بها داده و آثاری متفاوت خلق می کند. Asura's Wrath در سال 2012 نمونه بارز این ادعا برای این شرکت است. در 2013 هم شاهد یکی دیگر از عناوین جدید این شرکت با ایده ها و تفکرهای نو و دوست داشتنی هستیم که Remember Me نام دارد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که این بازی ابتدا قرار بود با نام دیگری بصورت انحصاری برای PS3 منتشر شود، اما از زمانی که پای Capcom‌ به میان آمد، قضیه متفاوت شد. در Remember Me از داستان گرفته تا گیم پلی، همگی زائیده ایده های بلند پروازانه اعضای استودیوی خوش ذوق Dontnod Entertainment هستند که اتفاقاً به شدت هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. داستان بازی و روند گیم پلی بر مبنای خرید و فروش خاطرات تمرکز دارند که تا کنون در هیچ عنوان دیگری نظیرش دیده نشده است.

داستان بازی در شهری خیالی به نام Neo-Paris در سال 2084 اتفاق خواهد افتاد. شخصیت اصلی داستان یکی از اعضای سابق گروه Memoreye به نام نیلین (Nilin) است که در گذشته یک شکارچی ذهن بوده، اما بنا بر دلایلی که در خلال داستان فاش خواهند شد، حافظه خود را از دست داده و اکنون به دنبال پیدا کردن واقعیت ها است. گیم پلی Remember Me با داستان آن درهم آمیخته شده است. یعنی می توانید به ذهن و خاطرات اشخاص نفوذ کرده و در آن ها تغییراتی ایجاد کنید که این امر به زیباترین شکل در بازی پیاده سازی شده است. همچنین شخصی سازی ها و ارتقای شخصیت ها هم از مهمترین بخش های در این زمینه به حساب می آید. المان های پلتفرمر و درگیری های تن به تن نیز بخش عمده ای از گیم پلی را شامل می شوند که بی شباهت به عناوین بزرگ ماجرایی نیستند. Remember Me‌ یکی دیگر از آن دسته بازی هایی است که ایده ها و چالش های فراوانی را در خود نهفته دارد و قطعاً یکی از خاص ترین تجربه های شما در سال 2013 خواهد بود.



Injustice: Gods Among Us

بر خلاف سال گذشته که شاهد درخشش بزرگان عناوین مبارزه ای بودیم، سال 2013 عرصه رقابت بازی های مبارزه ای بزرگ به شمار نمی رود. شاید Injustice: Gods Among Us مطرح ترین آن ها در این سبک باشد که قرار است شخصیت ها و قهرمانان DC‌ را به جان یکدیگر بیندازد! سابقه درخشان NetherRealm Studios در خلق بازی های موفق مبارزه ای قبلاً با Mortal Kombat 2011 اثبات شده، اما آیا قرار است که اینبار شاهد نسخه ای جدید از MK‌ با نام Injustice: Gods Among Us باشیم؟! تعداد فنون چندضرب و قابلیت های منحصر به فرد برای هر یک از شخصیت های قابل کنترل به میزان قابل توجه ای بالا و متنوع است. تعداد مبارزان تقریباً به اندازه تمام شخصیت های و کتاب های DC‌ است که از مطرح ترین آن ها می توان به Batman و Super Man اشاره کرد. محیط های در نظر گرفته شده برای مبارزات هم از نظر کیفی، مناسب به نظر می رسند و هر کدام ویژگی های خود را خواهند داشت. شاید سال 2013 همچون سال قبل برای مخاطبان بازی های مبارزه ای خوشایند نباشد، اما وجود عنوانی چون Injustice: Gods Among Us قطعاً می تواند لذت بخش تر از قبل باشد.


نویسنده :علی رضایی



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
*Best News By GM News *
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

Lost Planet 3

به عنوان یکی از طرفداران و مخاطبان همیشگی بازی های شرکت Capcom از سیاست های این کمپانی در نسل هفتم نهایت تعجب و عدم نارضایتی را دارم. بازی های بزرگی که همگی قربانی تفکرات نادرست این شرکت شدند و اگر از یکی-دو مورد فاکتور بگیریم، بقیه به کام نابودی کشانده شدند. در رابطه با Lost Planet 3 هنوز نمی توان قضاوت کرد که آیا به سرنوشت دیگر عناوین بزرگ این شرکت دچار خواهد شد یا خیر، زیرا هنوز چیز زیادی از روند بازی فاش نشده است.

همانند بسیاری از دنباله هایی که با یک فلش بک بزرگ مواجه می شوند، داستان این بازی نیز ادامه ای برای دو نسخه قبلی نیست و قرار است به گونه ای مستقل روایتگر یک سری اتفاقات مربوط به قبل از وقایع LP1&2 باشد. شخصیت اصلی، یک معدنچی ساده به نام جیم پیتون (Jim Peyton)‌ است که اصلاً شباهتی به شخصیت های دو قسمت قبلی ندارد. داستان بازی قرار است در سیاره ای به نام E.N.D. III اتفاق بیفتند. شرکت NEVEC‌ که نقش مهمی در داستان نسخه اول این مجموعه داشت، در این نسخه هم حضور دارد که اتفاقاً جیم یکی از اعضای این شرکت خواهد بود. در رابطه با داستان بازی اطلاعات بیشتری فاش نشده، اما تا همین جای کار می توان برداشت کرد که نباید انتظار زیادی از آن داشت.



Grand Theft Auto V

سال 2013 با وجود عناوینی همچون Grand Theft Auto V یک استثناء در بین تمامی سال های این نسل است. عنوانی که قرار است اینبار تمامی قابلیت ها و فاکتورهای مثبت نسخه های قبل را در ابعادی بسیار بزرگتر به تصویر بکشد. بسیار دوست داشتیم که تجربه منحصر به فرد این بازی پیش از این اتفاق می افتاد، اما به دلیل وجود تأخیرهای متعددی که برای آن در نظر گرفته شد، در نهایت امسال این اتفاق خواهد افتاد. در GTAV شاهد وجود بیش از یک شخصیت و خط اصلی داستانی در بازی خواهیم بود که قرار است هر کدام از آن ها به اندازه یک عنوان کامل و پرمحتوی باشند. هنوز اطلاعات خیلی زیادی از داستان در دسترس نیست.

گیم پلی این نسخه همان هسته و ساختار قبل خود را حفظ کرده و بسیار متنوع تر از قبل شده است. با در نظر گرفتن تأخیرهای بسیار برای عرضه این بازی آن هم تنها به دلیل بالا رفتن کیفیت کار، انتظارات از این نسخه بسیار بالاتر رفته است. هر چند که همیشه انتظار از نسخه های جدید GTA بالا بوده است. Rockstar North وظیفه ساخت این بازی را بر عهده داشته است. پروژه ساخت این بازی، بیشتر دوران خود را در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه ای گذرانده که امید می رود با وجود تمامی شرایط لازم برای ساخت یک عنوان موفق، نتیجه کار رضایت بخش باشد.



Army of Two: The Devil’s Cartel

نسخه جدید Army of Two که چندی پیش در نمایشگاه Gamescom 2012 رونمایی شد، یکی دیگر از عناوینی است که کفه ترازو را برای دارندگان کنسول ها و بازی هایشان در سال 2013 سنگین می کند. The Devil’s Cartel که با طیف گسترده ای از تغییرات توسط خالقان Dead Space یعنی Visceral Games در حال ساخت است، اینبار زیباتر از همیشه به نظر می رسد. دلیل این زیبایی می تواند بهره مندی از موتور قدرتمند Frostbite 2‌ باشد که ارزش های سمعی و بصری بازی را چند برابر کرده است. در اولین نمایش از گیم پلی بازی، بیشترین تمرکز روی Co-op بود، اما مطمئناً برای خط داستانی و تک نفره هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

از ویژگی های گیم پلی این نسخه، می توان به تنوع بسیار بالای اسلحه ها و قابلیت شخصی سازی آن ها اشاره کرد که خوشبختانه به همین جا ختم نمی شود. شخصیت های آشنای نسخه های قبلی در The Devil’s Cartel هم حضور دارند که بزرگترین مشخصه آن ها ماسک های معروفشان است. تقریباً تمامی قسمت های محیط تخریب پذیر هستند و نمی توان به مدت طولانی در یک قسمت سنگر گرفت. برای یک اکشن سوم-شخص که بر قابلیت سنگرگیری تکیه دارد، چنین ویژگی ای می تواند به سریعتر شدن روند گیم پلی کمک کند. در نهایت The Devil’s Cartel را می توان Call of Duty سوم-شخص نامید که ویژگی های یک اکشن تمام عیار را با خود به همراه دارد.



Remember Me

امروزه که اکثر شرکت های بازیسازی با بهره گیری از المان ها و استانداردهای تضمین شده و مطمئن روز، به ساخت بازی های خود مشغول هستند و دیگر کسی به دنبال ایده های جدید نمی رود، این Capcom است که هر از چند گاهی به ایده های نوین بها داده و آثاری متفاوت خلق می کند. Asura's Wrath در سال 2012 نمونه بارز این ادعا برای این شرکت است. در 2013 هم شاهد یکی دیگر از عناوین جدید این شرکت با ایده ها و تفکرهای نو و دوست داشتنی هستیم که Remember Me نام دارد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که این بازی ابتدا قرار بود با نام دیگری بصورت انحصاری برای PS3 منتشر شود، اما از زمانی که پای Capcom‌ به میان آمد، قضیه متفاوت شد. در Remember Me از داستان گرفته تا گیم پلی، همگی زائیده ایده های بلند پروازانه اعضای استودیوی خوش ذوق Dontnod Entertainment هستند که اتفاقاً به شدت هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. داستان بازی و روند گیم پلی بر مبنای خرید و فروش خاطرات تمرکز دارند که تا کنون در هیچ عنوان دیگری نظیرش دیده نشده است.

داستان بازی در شهری خیالی به نام Neo-Paris در سال 2084 اتفاق خواهد افتاد. شخصیت اصلی داستان یکی از اعضای سابق گروه Memoreye به نام نیلین (Nilin) است که در گذشته یک شکارچی ذهن بوده، اما بنا بر دلایلی که در خلال داستان فاش خواهند شد، حافظه خود را از دست داده و اکنون به دنبال پیدا کردن واقعیت ها است. گیم پلی Remember Me با داستان آن درهم آمیخته شده است. یعنی می توانید به ذهن و خاطرات اشخاص نفوذ کرده و در آن ها تغییراتی ایجاد کنید که این امر به زیباترین شکل در بازی پیاده سازی شده است. همچنین شخصی سازی ها و ارتقای شخصیت ها هم از مهمترین بخش های در این زمینه به حساب می آید. المان های پلتفرمر و درگیری های تن به تن نیز بخش عمده ای از گیم پلی را شامل می شوند که بی شباهت به عناوین بزرگ ماجرایی نیستند. Remember Me‌ یکی دیگر از آن دسته بازی هایی است که ایده ها و چالش های فراوانی را در خود نهفته دارد و قطعاً یکی از خاص ترین تجربه های شما در سال 2013 خواهد بود.



Injustice: Gods Among Us

بر خلاف سال گذشته که شاهد درخشش بزرگان عناوین مبارزه ای بودیم، سال 2013 عرصه رقابت بازی های مبارزه ای بزرگ به شمار نمی رود. شاید Injustice: Gods Among Us مطرح ترین آن ها در این سبک باشد که قرار است شخصیت ها و قهرمانان DC‌ را به جان یکدیگر بیندازد! سابقه درخشان NetherRealm Studios در خلق بازی های موفق مبارزه ای قبلاً با Mortal Kombat 2011 اثبات شده، اما آیا قرار است که اینبار شاهد نسخه ای جدید از MK‌ با نام Injustice: Gods Among Us باشیم؟! تعداد فنون چندضرب و قابلیت های منحصر به فرد برای هر یک از شخصیت های قابل کنترل به میزان قابل توجه ای بالا و متنوع است. تعداد مبارزان تقریباً به اندازه تمام شخصیت های و کتاب های DC‌ است که از مطرح ترین آن ها می توان به Batman و Super Man اشاره کرد. محیط های در نظر گرفته شده برای مبارزات هم از نظر کیفی، مناسب به نظر می رسند و هر کدام ویژگی های خود را خواهند داشت. شاید سال 2013 همچون سال قبل برای مخاطبان بازی های مبارزه ای خوشایند نباشد، اما وجود عنوانی چون Injustice: Gods Among Us قطعاً می تواند لذت بخش تر از قبل باشد.


نویسنده :علی رضایی

91/11/21 موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی