*Best News By GM News *

Crazy News
Monday, 29 Aban 1391، 04:00 PM

سرگذشت یک بازی

Wing Commander از جمله بازی های قدیمی است که روزگاری طرفداران زیادی داشت. سازنده این بازی نیز یکی از بازیسازان کهنه کار این صنعت به حساب می آید که چند سالی بود خبری از او شنیده نمی شد. کریس رابرتز (Chris Roberts) بازیساز فوق العاده ای است که به تازگی با معرفی بازی Star Citizen بازگشت خود را به صنعت بازی های کامپیوتری اعلام کرد. رابرتز درباره بازی اش اینگونه توضیح می دهد: "مدتی پیش من این بازی را به آقای جان ریچیتیلو (John Riccitiello) و فرانک گیبو (Frank Gibeau) روئسای کمپانی EA نشان دادم. من تمام آن کاری که در این مدت انجام داده بودیم را به آن ها نشان دادم.

من تیمی را گرد هم جمع آوری کردم و سپس به آن ها گفتم که این بازی می تواند Wing Commander 6 یا 7 یا هر چیزی که می خواهید، باشد. در نهایت این بازی قرار است روی پلتفرم های گذشته ای که من روی آن ها بازی ساختم، عرضه شود، اما افراد جدیدتر و مخاطب های دیگری نسبت به آن زمان را هدف قرار داده است. من قصد دارم که مردم را با عرضه این بازی وادار به خرید آن کنم و کاری کنم که آن ها بابت آن پول بپردازند، اما مسئولان EA با نوعی پیش بینی به من گفتند که کسانی که بخواهند چنین محصولی را خریداری کنند، بسیار کم هستند و موفقیت این بازی نیز بستگی استقبال آن از سوی بازیکنان و مردم دارد. آن ها گفتند که با چنین بازی ای نمی توان به راحتی از مردم پول گرفت.

پس از این ماجرا به سراغ Kickstarter رفتم و سعی کردم از آنجا مردم را با بازی خودم آشنا کنم تا آن ها بتوانند برای بازی پول پرداخت کنند. مشکلاتی که با Kickstarter داشتم به مراتب بسیار راحت تر از مشکلاتی بود که با ناشر داشتم. با این کار، من مستقیم با مخاطب ها روبرو بودم. به راه افتادن سایتی مانند Kickstarter کمک زیادی به ساخت بازی هایی می کند که مردم آن ها را دوست دارند، اما سازندگان نمی توانند درست برای بازی هزینه کنند. بازی های فضایی همیشه طرفدار داشته اند. حال Star Citizen می تواند برای کسانی که به بازی های شبیه ساز فضایی علاقه مند هستند، بسیار جذاب باشد."

آقای رابرتز در اولین ویدیویی که از این بازی با حضور خودش منتشر شد، به این موضوع اشاره کرد که اکنون زمان زیادی از دوران باشکوه بازی های PC گذشته و بازار بازی ها روی این پلتفرم مرده است. او گفت: "در سال های اخیر، بازیسازان دست از تلاش برای اینکه در سبک بازی های فضایی چه کارهایی می توان انجام داد و چه خلاقیت هایی می توان به کار برد، برداشته اند. من قصد دارم چنین بازیسازی ای را بازگردانم و نشان دهم که روی PC می توان یک بازی فضایی بسیار عالی ساخت که با عنوان های معمول بسیار متفاوت است." پروژه Star Citizen تنها یک سال است که شروع شده و او اکنون به بازیکنانی نیاز دارد که بتوانند از پروژه او حمایت کنند.

این بازی برای اینکه بتواند به یک عنوان فوق العاده تبدیل شود، نیاز به کمک 2 میلیون دلاری بازیکنان دارد. رابرتز می گوید: "طراحی شخصیت ها برای چنین بازی ای بسیار فوق العاده است و روح یک بازی شبیه سازی فضا به خوبی در آن ها دیده می شود و علاقه مندان به Wing Commander نیز می توانند به خوبی با این بازی ارتباط بر قرار کنند." بازی آن ها هنوز به ناشر نیاز دارد و مشکلات مالی باعث شده که کار آن ها بارها متوقف شود. به همین دلیل او می گوید که مردم نباید انتظار داشته باشند که این بازی برای کنسول ها یا پلتفرم های موبایل عرضه شود.

رابرتز در بخش دیگری از صحبت هایش به این موضوع اشاره می کند که: "اکنون صحبت های زیادی درباره بازی های Social روی پلتفرم های موبایل زده می شود و به نظر من PC پلتفرمی است که در این میان از یاد رفته است. اما PC پلتفرمی است که می تواند تجربه های فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. تجربه هایی که نمی توان آن ها را روی سایر پلتفرم های بازی بدست آورد. من قصد دارم با Star Citizen بازی های PC را به دوران اوجشان برگردانم." بازیکنان در Star Citizen با وظایف و مأموریت های مختلفی روبرو می شوند که شباهت زیادی به سری Wing Commander خواهد داشت. این بخش از بازی از قسمت های خطی آن به حساب نمی آید و بازیکنان فرصت این را خواهند داشت که راه های متعدد را انتخاب کنند و با آن ها مراحل را پشت سر بگذارند.

زمانی که بازیکنان به انجام یک کار خاص محدود نشده باشند، می توانند کارهای مختلفی را در دنیای یک بازی انجام دهند. بازیکنان می توانند در دنیای Star Citizen به جستجو بپردازند و به بخش های مختلف آن بروند. به طور مثال، شما می توانید به قسمت های بسیار دوری از دنیای این بازی بروید و مشاهده کنید که بازیکنی قبل از شما علامتش را در آنجا ثبت کرده است. حتی می توانید خودتان به مکان هایی بروید که تا کنون کسی به آنجا سر نزده و اسم خودتان را در آنجا ثبت کنید تا دیگران آن را مشاهده کنند. بازیکنان می توانند تنها با پرداخت یک مبلغ مشخص برای همیشه عضو این بازی شوند و دیگر نیازی ندارند که به شکل ماهانه پول پرداخت کنند. آقای رابرتز قول داده که برای این بازی Updteهای منظمی عرضه کند که مضامین بیشتری را به بازی اضافه خواهند کرد.

منبع:Pardisgame



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
*Best News By GM News *
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سرگذشت یک بازی

Monday, 29 Aban 1391، 04:00 PM

Wing Commander از جمله بازی های قدیمی است که روزگاری طرفداران زیادی داشت. سازنده این بازی نیز یکی از بازیسازان کهنه کار این صنعت به حساب می آید که چند سالی بود خبری از او شنیده نمی شد. کریس رابرتز (Chris Roberts) بازیساز فوق العاده ای است که به تازگی با معرفی بازی Star Citizen بازگشت خود را به صنعت بازی های کامپیوتری اعلام کرد. رابرتز درباره بازی اش اینگونه توضیح می دهد: "مدتی پیش من این بازی را به آقای جان ریچیتیلو (John Riccitiello) و فرانک گیبو (Frank Gibeau) روئسای کمپانی EA نشان دادم. من تمام آن کاری که در این مدت انجام داده بودیم را به آن ها نشان دادم.

من تیمی را گرد هم جمع آوری کردم و سپس به آن ها گفتم که این بازی می تواند Wing Commander 6 یا 7 یا هر چیزی که می خواهید، باشد. در نهایت این بازی قرار است روی پلتفرم های گذشته ای که من روی آن ها بازی ساختم، عرضه شود، اما افراد جدیدتر و مخاطب های دیگری نسبت به آن زمان را هدف قرار داده است. من قصد دارم که مردم را با عرضه این بازی وادار به خرید آن کنم و کاری کنم که آن ها بابت آن پول بپردازند، اما مسئولان EA با نوعی پیش بینی به من گفتند که کسانی که بخواهند چنین محصولی را خریداری کنند، بسیار کم هستند و موفقیت این بازی نیز بستگی استقبال آن از سوی بازیکنان و مردم دارد. آن ها گفتند که با چنین بازی ای نمی توان به راحتی از مردم پول گرفت.

پس از این ماجرا به سراغ Kickstarter رفتم و سعی کردم از آنجا مردم را با بازی خودم آشنا کنم تا آن ها بتوانند برای بازی پول پرداخت کنند. مشکلاتی که با Kickstarter داشتم به مراتب بسیار راحت تر از مشکلاتی بود که با ناشر داشتم. با این کار، من مستقیم با مخاطب ها روبرو بودم. به راه افتادن سایتی مانند Kickstarter کمک زیادی به ساخت بازی هایی می کند که مردم آن ها را دوست دارند، اما سازندگان نمی توانند درست برای بازی هزینه کنند. بازی های فضایی همیشه طرفدار داشته اند. حال Star Citizen می تواند برای کسانی که به بازی های شبیه ساز فضایی علاقه مند هستند، بسیار جذاب باشد."

آقای رابرتز در اولین ویدیویی که از این بازی با حضور خودش منتشر شد، به این موضوع اشاره کرد که اکنون زمان زیادی از دوران باشکوه بازی های PC گذشته و بازار بازی ها روی این پلتفرم مرده است. او گفت: "در سال های اخیر، بازیسازان دست از تلاش برای اینکه در سبک بازی های فضایی چه کارهایی می توان انجام داد و چه خلاقیت هایی می توان به کار برد، برداشته اند. من قصد دارم چنین بازیسازی ای را بازگردانم و نشان دهم که روی PC می توان یک بازی فضایی بسیار عالی ساخت که با عنوان های معمول بسیار متفاوت است." پروژه Star Citizen تنها یک سال است که شروع شده و او اکنون به بازیکنانی نیاز دارد که بتوانند از پروژه او حمایت کنند.

این بازی برای اینکه بتواند به یک عنوان فوق العاده تبدیل شود، نیاز به کمک 2 میلیون دلاری بازیکنان دارد. رابرتز می گوید: "طراحی شخصیت ها برای چنین بازی ای بسیار فوق العاده است و روح یک بازی شبیه سازی فضا به خوبی در آن ها دیده می شود و علاقه مندان به Wing Commander نیز می توانند به خوبی با این بازی ارتباط بر قرار کنند." بازی آن ها هنوز به ناشر نیاز دارد و مشکلات مالی باعث شده که کار آن ها بارها متوقف شود. به همین دلیل او می گوید که مردم نباید انتظار داشته باشند که این بازی برای کنسول ها یا پلتفرم های موبایل عرضه شود.

رابرتز در بخش دیگری از صحبت هایش به این موضوع اشاره می کند که: "اکنون صحبت های زیادی درباره بازی های Social روی پلتفرم های موبایل زده می شود و به نظر من PC پلتفرمی است که در این میان از یاد رفته است. اما PC پلتفرمی است که می تواند تجربه های فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. تجربه هایی که نمی توان آن ها را روی سایر پلتفرم های بازی بدست آورد. من قصد دارم با Star Citizen بازی های PC را به دوران اوجشان برگردانم." بازیکنان در Star Citizen با وظایف و مأموریت های مختلفی روبرو می شوند که شباهت زیادی به سری Wing Commander خواهد داشت. این بخش از بازی از قسمت های خطی آن به حساب نمی آید و بازیکنان فرصت این را خواهند داشت که راه های متعدد را انتخاب کنند و با آن ها مراحل را پشت سر بگذارند.

زمانی که بازیکنان به انجام یک کار خاص محدود نشده باشند، می توانند کارهای مختلفی را در دنیای یک بازی انجام دهند. بازیکنان می توانند در دنیای Star Citizen به جستجو بپردازند و به بخش های مختلف آن بروند. به طور مثال، شما می توانید به قسمت های بسیار دوری از دنیای این بازی بروید و مشاهده کنید که بازیکنی قبل از شما علامتش را در آنجا ثبت کرده است. حتی می توانید خودتان به مکان هایی بروید که تا کنون کسی به آنجا سر نزده و اسم خودتان را در آنجا ثبت کنید تا دیگران آن را مشاهده کنند. بازیکنان می توانند تنها با پرداخت یک مبلغ مشخص برای همیشه عضو این بازی شوند و دیگر نیازی ندارند که به شکل ماهانه پول پرداخت کنند. آقای رابرتز قول داده که برای این بازی Updteهای منظمی عرضه کند که مضامین بیشتری را به بازی اضافه خواهند کرد.

منبع:Pardisgame

91/08/29 موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی