*Best News By GM News *

Crazy News
Friday, 21 Mehr 1391، 11:03 AM

مروری بر زندگی Jade Raymond خالق بازیهای AC


jade 1 اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول)

در صنعت بازی های کامپیوتری، توسعه دهندگان و طراحان به ندرت افرادی شناخته شده هستند. برجسته شدن یک فرد و شناخته شدن یک نام در این میان، مورد بسیار کمیاب و خاص است. جید ریموند، تولیدکننده بازی، یکی از این موارد استثنایی است. جید ریموند در صنعتی درخشیده که عموماً قلمرویی مردانه محسوب می شود. وی موردی الهام بخش بوده و تصورات عموم مردم درباره توسعه دهندگان بازی را دستخوش تغییر می سازد. این مقدمه زندگی نامه ای است که در یک سایت غیررسمی مرتبط با جید ریموند درباره وی نوشته شده است. در واقع بخش زیادی از این نوشته عین حقیقت است. طراحان بازی، به خصوص آن هایی که در استخدام شرکت های شرقی هستند، به ندرت صاحب نام ونشان می شوند. آن ها به طور عمومی در گمنامی به کار پولسازشان ادامه داده و به ذکر نام خود در بخش Credit بازی ها اکتفا می کنند. نکته جالب توجه این که همین موهبت کوچک نیز در برخی موارد از توسعه دهندگان بازی دریغ می شود، پس باید جید ریموند را موردی خاص در صنعت بازی درنظر گرفت.

پس از طی دوران دبیرستان ریموند وارد دانشگاه مک گیل شد تا در آنجا به تحصیل علوم کامپیوتر بپردازد. باید اشاره کرد، دپارتمان علوم کامپیوتر این دانشگاه یکی از بهترین دپارتمان های علوم کامپیوتر سراسر دنیا محسوب می شود. پس از فارغ التحصیلی ریموند به سونی رفت تا در آنجا به عنوان برنامه نویس بازی مشغول کار شود. حضورش در Sony Online شهرت حرفه ای اش را چند درجه ارتقا بخشید. او نخستین گروه تحقیق و توسعه را در این بخش تأسیس کرد و از اعضای اصلی سازنده بازی Jeopardy محسوب می شود که در عرض مدت زمان اندکی به محبوب ترین بازی Sony Online تبدیل شد و روزانه نزدیک به سه هزار کاربر را به سمت خود جذب می کرد.

اما سونی برای دختری که آرزوهای بزرگی برای موفقیت   در صنعت بازی های ویدیویی درسر داشت کافی نبود. همین مسئله باعث شد تا وی سونی را به مقصد EA ترک کرده و در این غول بازی ساز به عنوان تهیه کننده (Producer) بازی مشغول کار شود.مهم ترین دستاورد وی در EA تهیه کنندگی بازی Sims Online بود که به محبوب ترین بازی آنلاین تاریخ تا این لحظه تبدیل شد و توانست موفقیتی بی بدیل کسب کند. ریموند به عنوان یک تهیه کننده، در واقع نقش واسط میان تیم توسعه و ناشر بازی را برعهده داشت. او به طور مستقیم مسئولیت نظارت بر طراحی و پیاده سازی تمام ویژگی های آنلاین بازی و محتوای آن را برعهده داشت. در نهایت، در سال ۲۰۰۴ بود که ریموند تصمیم گرفت پس از هفت سال دوری از خانه و زندگی در نیویورک و سانفراسیسکو به مونترال برگردد. به این ترتیب، وی به عنوان تهیه کننده نرم افزار وارد یوبی سافت مونترال شد که بزرگ ترین استودیوی توسعه شرکت فرانسوی یوبی سافت است. نقطه اوج زندگی کاری ریموند، سری بازی هایی با عنوان Assassin’s Creed بود.

 این بازی های تاریخی که تولید آن ها تا این زمان به ده ها نسخه رسیده است، توانست در ژانر خود به یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی تبدیل شود و انواع و اقسام مشتقات آن مانند کمیک ها فیلم ها و ...در اختیار علاقه مندانش قرار گرفت. بخش اصلی این بازی در یوبی سافت مونترال، یعنی جایی که ریموند در آن سال ها مشغول کار بود، تولید شد.به گفته جید ساخت این بازی نزدیک به دو سال و نیم طول کشید. وی اشاره می کند که هدف اولیه ساخت یک بازی IP (سرنام Intellectual Property) بود که بتواند از قدرت سخت افزارهای نوین کمال استفاده را ببرد. او معتقد است، مهم ترین دلیل موفقیت این بازی هماهنگی کامل تیم توسعه آن بود که بیشتر آن ها در پروژه قبلی یوبی سافت که به بازی Prince of Persia: The Forgotten Sands منجر شد، با یکدیگر کار کرده بودند.


 ریموند می گوید: «به دلیل همکاری آن ها در پروژه قبلی روند کار بسیار سریع تر پیش می رفت، زیرا از همان آغاز مغزهایشان پر از ایده های خلاق بود و می توانستند به راحتی یک ایده خام را به کاری عملی تبدیل کنند.

من تقریباً چند ماه پس از شروع پروژه به تیم اضافه شدم و وظیفه داشتم تا برنامه ریزی مفیدی را در فاز پیش تولید صورت دهم. باید ساختار کاری را نظم بیشتری بخشیده و تیم را تقویت می کردم. به همین دلیل، چندین متخصص را از دیگر تیم های یوبی سافت به افرادمان اضافه کردیم. یوبی سافت از ما خواسته بود تا تعریف ژانر بازی های اکشن را دستخوش تحول سازیم و برای انجام این کار به تیمی قوی با توانایی های مختلف نیاز بود.» او اشاره می کند، پروژه از ابتدا بسیار بزرگ تعریف شده بود و آن ها سطح انتظارات را در بالاترین حد ممکن قرار داده بودند. شاهد این ماجرا نیز تیمی است که وی برای پروژه Assassin’s Creed جمع آوری کرده بود. تیمی که به طور قطع یکی از بهترین گروه های موجود در صنعت بازی های ویدیویی تا آن زمان بود. نتیجه کار نشان داد که تلاش های خانم ریموند و یوبی سافت بی دلیل نبوده است.

کاراکتر اصلی داستان می توانست، بیش از هزار نوع تعامل مختلف را با محیط اطراف از خود بروز دهد، محیطی که در رابطه ای نزدیک با کاراکتر اصلی قرار داشته و می توانست حال و آینده او را دستخوش تغییر سازد. تأکید کارگردان هنری روی طراحی ارگانیک باعث شد تا این بازی به درجه ارتباطی جدیدی با مخاطب خود دست یابد. نقش ریموند در این موفقیت غیرقابل انکار است. وی نه تنها بر طراحی فنی و ساخت نرم افزار نظــــارت می کرد، بلکه وظیفه زمان بندی و تقسیم بودجه را نیز برعهده داشت. شاید بد نباشد کمی از خود یوبی سافت نیز صحبت کنیم. این شرکت فرانسوی در حال حاضر با درآمدی نزدیک به یک میلیارد دلار در سال از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه ساخت بازی های ویدیویی به شمار می رود. با این که ساختمان مرکزی یوبی سافت در پاریس قرار دارد، این شرکت سعی کرده تا فعالیت هایش را در کشورهای مختلف دنیا پخش کند. آن ها در هفده کشور استودیو داشته و در ۲۸ کشور زیرمجموعه ای از یوبی سافت وجود دارد.

بر اساس رده بندی Game Developer در اکتبر ۲۰۱۰ ، یوبی سافت از نظر کیفیت محصول، بالاتر از شرکت های بزرگی مانند سگا، کونامی، Take two Interactive و THQ در رده چهارم قرار دارد. هر چند که وقتی کار به مقایسه درآمد می رسد، اوضاع کمی متفاوت است. آن ها نزدیک به ۶۵۰۰ کارمند در نقاط مختلف دنیا دارند که بیشتر آن ها در بخش تولید فعال هستند. بزرگ ترین استودیوی تولید یوبی سافت نه در پاریس، بلکه هزاران کیلومتر آن طرف تر در مونترال کانادا قرار دارد (که البته در منطقه فرانسوی زبان کبک واقع شده است). شعبه تورنتوی یوبی سافت که توسط خانم ریموند رهبری می شود، در ششم جولای ۲۰۰۹ راه اندازی شد. برای تقویت این بخش تازه تأسیس سعی شد تا از نیروی انسانی یوبی سافت مونترال استفاده شود. به عنوان مثال، بیشتر تیم توسعه سری Splinter Cell به تورنتو مهاجرت کردند تا در این شهر روی نسخه جدید این سری کار کنند.

وقتی یوبی سافت تصمیم گرفت تا شعبه ای در تورنتو ایجاد کند، هیچ کس به نظر شایسته تر از ریموند برای رهبری آن به نظر نمی رسید. او سال ها با این شرکت کار کرده بود و در استودیوی مونترال فردی مهم و کلیدی محسوب می شد. در راه مدیریت یوبی سافت تورنتو، یانیس ملات، مدیرعامل قدرتمند استودیوی مونترال که هم اکنون عبارت «و تورنتو» را نیز در کنار نام استودیوی خود می بیند، ریموند را کمک خواهد کرد. ملات کمی بعد از اعلام رسمی انتصاب ریموند گفت: «من از این که جید قرار است استودیوی تورنتو را مدیریت کند بسیار هیجان زده ام. او تجربه ای دوازده ساله در صنعت بازی های ویدیویی دارد و دارای دانش و شم رهبری مناسبی است. مسلماً با حضور او در تورنتو، عملیات یوبی سافت در کل کانادا قدرتمندتر می شود.» ریموند نیز بلافاصله هدف اصلی خود را ساختن تیمی قوی و مستعد برای کار روی بازی های نوین و همچنین ثبت مالکیت های معنوی جدید عنوان کرد. رزومه حرفه ای ریموند با مسائل دیگری نیز همراه است. اتفاقاتی که در افزایش شهرت وی نقشی اساسی ایفا کرده اند. به عنوان مثال، در اواسط دهه گذشته از طرف شبکه G۴TechTV به وی پیشنهاد شد تا به عنوان یکی از مجری های برنامه The Electric Playground مشغول کار شود. تجربه ای که در ابتدا برای جید بسیار نامأنوس به نظر می رسید، اما با گذشت زمان وی کار در تلویزیون را بسیار جالب و جذاب یافت. حضور در این برنامه باعث شد تا نام ریموند برای همه شناخته شود.

او سعی کرده تا با ترتیب دادن مصاحبه هایی با سازندگان و طراحان بازی های مشهور دیگر، چهره و نام آن ها را نیز برای مخاطبان آشنا کند. از آن جمله می توان به مصاحبه با نیت ویلیامز سازنده بازی رزیدنت اویل ۴ اشاره کرد که اتفاقاً بازی مورد علاقه خود خانم ریموند نیز محسوب می شود. با این حال همه اتفاقات حاشیه ای زندگی جید ریموند مثبت نبودند.در عین حال، خانم ریموند در طول زندگی حرفه ای خود با مشکلاتی که معمولاً گریبان گیر ستاره های هنری می شود نیز دست وپنجه نرم کرده است. برای نمونه او بارها مورد حمله هجونویس ها قرار گرفته و کاریکاتورهایی غیر اخلاقی از او نیز در اینترنت پخش شده بود. همچنین، برخلاف بیشتر توسعه دهندگان مشهور دیگر که زندگی شخصی شان هیچ جذابیتی برای رسانه ها ندارد، ریموند مجبور است به طور مرتب با منتشر شدن اطلاعات شخصی اش برای عموم روبه رو شود. البته، وی در راه مبارزه با چنین ناملایمتی هایی تنها نیست.

ریموند برای یوبی سافت موهبتی محسوب می شود و این حقیقتی است که یوبی سافت به خوبی آن را درک کرده است. وقتی چندی قبل کاریکاتوریستی، طرح هایی غیر اخلاقی از ریموند را در اینترنت پخش کرد، یوبی سافت به محض اطلاع از موضوع به شدت در مقابله با آن عکس العمل نشان داد و حتی تا پای دادگاهی کردن کاریکاتوریست نیز پیش رفت. آن ها بارها در بیانیه های مختلف این موضوع را به شدت محکوم کرده و از نام و اعتبار بازی سازشان دفاع کردند. نحوه دفاع یوبی سافت از خانم ریموند حتی در کشوری مانند کانادا نیز موردی خاص و قابل تقدیر به نظر می رسد. همان طور که یوبی سافت باید از داشتن ریموند به خود ببالد، ریموند نیز باید از کارکردن در این شرکت مفتخر باشد.درباره ریموند گفته می شود، وی برخلاف محل تولدش، برخوردی بسیار گرم و صمیمی با افراد دارد. او همواره پس از حضور در سمینارها و گردهمایی های مختلف مدتی را به صحبت با طرفدارانش که تقریباً همیشه در کنارش حضور دارند، اختصاص می دهد. ریموند برخلاف بسیاری دیگر از فعالان حوزه کامپیوتر رابطه بسیار خوبی با دوربین ها دارد. او فرانسه را به نسبت بد حرف می زند و عاشق فیلم های علمی تخیلی است.

جید مانند بسیاری از سازندگان بازی دیگر خود به شدت شیفته بازی های ویدیویی استوقتیEverquest ۱۰ بیرون آمد، او به مدت سه ماه روزی ده ساعت را به بازی کردن صرف کرد!

 او هم اکنون روی دستگاه PSP خود بازی Loco Roco را انجام داده و در برابر هر بازی ای که شامل میمون ها، نام های عجیب و غریب ژاپنی و زامبی ها باشد، خیلی زود تسلیم می شود.نقطه کلیدی زندگی ریموند از نظر خود وی تابستانی در دوران دبیرستانش است که در آن تمام وقتش را بازی های ویدیویی پر کرد. وی در این باره می گوید: «بعد از سپری کردن یک تابستان کامل به بازی کردن، انتخاب حرفه آینده ام به نظر خیلی روشن می رسید. من باید به ساخت این بازی ها مشغول می شدم.» البته، وی توانست به بهترین شکل آرزویش را دنبال کند. آرزویی که شاید برای یک دختر نوجوان کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد. او در صنعتی بسیار رقابتی و البته مردانه توانست نام خود را به عنوان عنصری درخشان مطرح کند. ممکن است عده بسیاری بدبینانه این موفقیت را به دلایلی به غیر از شایستگی های فنی نسبت دهند، اما باید اعتراف کرد که چنین تلاش و جدیت بی بدیلی برای رسیدن به یک هدف خاص، بر شایستگی ریموند در مکان فعلی اش مهر تأیید می زند.

منبع:Gamersr.r98



نوشته شده توسط
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
*Best News By GM News *
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


jade 1 اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول)

در صنعت بازی های کامپیوتری، توسعه دهندگان و طراحان به ندرت افرادی شناخته شده هستند. برجسته شدن یک فرد و شناخته شدن یک نام در این میان، مورد بسیار کمیاب و خاص است. جید ریموند، تولیدکننده بازی، یکی از این موارد استثنایی است. جید ریموند در صنعتی درخشیده که عموماً قلمرویی مردانه محسوب می شود. وی موردی الهام بخش بوده و تصورات عموم مردم درباره توسعه دهندگان بازی را دستخوش تغییر می سازد. این مقدمه زندگی نامه ای است که در یک سایت غیررسمی مرتبط با جید ریموند درباره وی نوشته شده است. در واقع بخش زیادی از این نوشته عین حقیقت است. طراحان بازی، به خصوص آن هایی که در استخدام شرکت های شرقی هستند، به ندرت صاحب نام ونشان می شوند. آن ها به طور عمومی در گمنامی به کار پولسازشان ادامه داده و به ذکر نام خود در بخش Credit بازی ها اکتفا می کنند. نکته جالب توجه این که همین موهبت کوچک نیز در برخی موارد از توسعه دهندگان بازی دریغ می شود، پس باید جید ریموند را موردی خاص در صنعت بازی درنظر گرفت.

پس از طی دوران دبیرستان ریموند وارد دانشگاه مک گیل شد تا در آنجا به تحصیل علوم کامپیوتر بپردازد. باید اشاره کرد، دپارتمان علوم کامپیوتر این دانشگاه یکی از بهترین دپارتمان های علوم کامپیوتر سراسر دنیا محسوب می شود. پس از فارغ التحصیلی ریموند به سونی رفت تا در آنجا به عنوان برنامه نویس بازی مشغول کار شود. حضورش در Sony Online شهرت حرفه ای اش را چند درجه ارتقا بخشید. او نخستین گروه تحقیق و توسعه را در این بخش تأسیس کرد و از اعضای اصلی سازنده بازی Jeopardy محسوب می شود که در عرض مدت زمان اندکی به محبوب ترین بازی Sony Online تبدیل شد و روزانه نزدیک به سه هزار کاربر را به سمت خود جذب می کرد.

اما سونی برای دختری که آرزوهای بزرگی برای موفقیت   در صنعت بازی های ویدیویی درسر داشت کافی نبود. همین مسئله باعث شد تا وی سونی را به مقصد EA ترک کرده و در این غول بازی ساز به عنوان تهیه کننده (Producer) بازی مشغول کار شود.مهم ترین دستاورد وی در EA تهیه کنندگی بازی Sims Online بود که به محبوب ترین بازی آنلاین تاریخ تا این لحظه تبدیل شد و توانست موفقیتی بی بدیل کسب کند. ریموند به عنوان یک تهیه کننده، در واقع نقش واسط میان تیم توسعه و ناشر بازی را برعهده داشت. او به طور مستقیم مسئولیت نظارت بر طراحی و پیاده سازی تمام ویژگی های آنلاین بازی و محتوای آن را برعهده داشت. در نهایت، در سال ۲۰۰۴ بود که ریموند تصمیم گرفت پس از هفت سال دوری از خانه و زندگی در نیویورک و سانفراسیسکو به مونترال برگردد. به این ترتیب، وی به عنوان تهیه کننده نرم افزار وارد یوبی سافت مونترال شد که بزرگ ترین استودیوی توسعه شرکت فرانسوی یوبی سافت است. نقطه اوج زندگی کاری ریموند، سری بازی هایی با عنوان Assassin’s Creed بود.

 این بازی های تاریخی که تولید آن ها تا این زمان به ده ها نسخه رسیده است، توانست در ژانر خود به یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی تبدیل شود و انواع و اقسام مشتقات آن مانند کمیک ها فیلم ها و ...در اختیار علاقه مندانش قرار گرفت. بخش اصلی این بازی در یوبی سافت مونترال، یعنی جایی که ریموند در آن سال ها مشغول کار بود، تولید شد.به گفته جید ساخت این بازی نزدیک به دو سال و نیم طول کشید. وی اشاره می کند که هدف اولیه ساخت یک بازی IP (سرنام Intellectual Property) بود که بتواند از قدرت سخت افزارهای نوین کمال استفاده را ببرد. او معتقد است، مهم ترین دلیل موفقیت این بازی هماهنگی کامل تیم توسعه آن بود که بیشتر آن ها در پروژه قبلی یوبی سافت که به بازی Prince of Persia: The Forgotten Sands منجر شد، با یکدیگر کار کرده بودند.


 ریموند می گوید: «به دلیل همکاری آن ها در پروژه قبلی روند کار بسیار سریع تر پیش می رفت، زیرا از همان آغاز مغزهایشان پر از ایده های خلاق بود و می توانستند به راحتی یک ایده خام را به کاری عملی تبدیل کنند.

من تقریباً چند ماه پس از شروع پروژه به تیم اضافه شدم و وظیفه داشتم تا برنامه ریزی مفیدی را در فاز پیش تولید صورت دهم. باید ساختار کاری را نظم بیشتری بخشیده و تیم را تقویت می کردم. به همین دلیل، چندین متخصص را از دیگر تیم های یوبی سافت به افرادمان اضافه کردیم. یوبی سافت از ما خواسته بود تا تعریف ژانر بازی های اکشن را دستخوش تحول سازیم و برای انجام این کار به تیمی قوی با توانایی های مختلف نیاز بود.» او اشاره می کند، پروژه از ابتدا بسیار بزرگ تعریف شده بود و آن ها سطح انتظارات را در بالاترین حد ممکن قرار داده بودند. شاهد این ماجرا نیز تیمی است که وی برای پروژه Assassin’s Creed جمع آوری کرده بود. تیمی که به طور قطع یکی از بهترین گروه های موجود در صنعت بازی های ویدیویی تا آن زمان بود. نتیجه کار نشان داد که تلاش های خانم ریموند و یوبی سافت بی دلیل نبوده است.

کاراکتر اصلی داستان می توانست، بیش از هزار نوع تعامل مختلف را با محیط اطراف از خود بروز دهد، محیطی که در رابطه ای نزدیک با کاراکتر اصلی قرار داشته و می توانست حال و آینده او را دستخوش تغییر سازد. تأکید کارگردان هنری روی طراحی ارگانیک باعث شد تا این بازی به درجه ارتباطی جدیدی با مخاطب خود دست یابد. نقش ریموند در این موفقیت غیرقابل انکار است. وی نه تنها بر طراحی فنی و ساخت نرم افزار نظــــارت می کرد، بلکه وظیفه زمان بندی و تقسیم بودجه را نیز برعهده داشت. شاید بد نباشد کمی از خود یوبی سافت نیز صحبت کنیم. این شرکت فرانسوی در حال حاضر با درآمدی نزدیک به یک میلیارد دلار در سال از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه ساخت بازی های ویدیویی به شمار می رود. با این که ساختمان مرکزی یوبی سافت در پاریس قرار دارد، این شرکت سعی کرده تا فعالیت هایش را در کشورهای مختلف دنیا پخش کند. آن ها در هفده کشور استودیو داشته و در ۲۸ کشور زیرمجموعه ای از یوبی سافت وجود دارد.

بر اساس رده بندی Game Developer در اکتبر ۲۰۱۰ ، یوبی سافت از نظر کیفیت محصول، بالاتر از شرکت های بزرگی مانند سگا، کونامی، Take two Interactive و THQ در رده چهارم قرار دارد. هر چند که وقتی کار به مقایسه درآمد می رسد، اوضاع کمی متفاوت است. آن ها نزدیک به ۶۵۰۰ کارمند در نقاط مختلف دنیا دارند که بیشتر آن ها در بخش تولید فعال هستند. بزرگ ترین استودیوی تولید یوبی سافت نه در پاریس، بلکه هزاران کیلومتر آن طرف تر در مونترال کانادا قرار دارد (که البته در منطقه فرانسوی زبان کبک واقع شده است). شعبه تورنتوی یوبی سافت که توسط خانم ریموند رهبری می شود، در ششم جولای ۲۰۰۹ راه اندازی شد. برای تقویت این بخش تازه تأسیس سعی شد تا از نیروی انسانی یوبی سافت مونترال استفاده شود. به عنوان مثال، بیشتر تیم توسعه سری Splinter Cell به تورنتو مهاجرت کردند تا در این شهر روی نسخه جدید این سری کار کنند.

وقتی یوبی سافت تصمیم گرفت تا شعبه ای در تورنتو ایجاد کند، هیچ کس به نظر شایسته تر از ریموند برای رهبری آن به نظر نمی رسید. او سال ها با این شرکت کار کرده بود و در استودیوی مونترال فردی مهم و کلیدی محسوب می شد. در راه مدیریت یوبی سافت تورنتو، یانیس ملات، مدیرعامل قدرتمند استودیوی مونترال که هم اکنون عبارت «و تورنتو» را نیز در کنار نام استودیوی خود می بیند، ریموند را کمک خواهد کرد. ملات کمی بعد از اعلام رسمی انتصاب ریموند گفت: «من از این که جید قرار است استودیوی تورنتو را مدیریت کند بسیار هیجان زده ام. او تجربه ای دوازده ساله در صنعت بازی های ویدیویی دارد و دارای دانش و شم رهبری مناسبی است. مسلماً با حضور او در تورنتو، عملیات یوبی سافت در کل کانادا قدرتمندتر می شود.» ریموند نیز بلافاصله هدف اصلی خود را ساختن تیمی قوی و مستعد برای کار روی بازی های نوین و همچنین ثبت مالکیت های معنوی جدید عنوان کرد. رزومه حرفه ای ریموند با مسائل دیگری نیز همراه است. اتفاقاتی که در افزایش شهرت وی نقشی اساسی ایفا کرده اند. به عنوان مثال، در اواسط دهه گذشته از طرف شبکه G۴TechTV به وی پیشنهاد شد تا به عنوان یکی از مجری های برنامه The Electric Playground مشغول کار شود. تجربه ای که در ابتدا برای جید بسیار نامأنوس به نظر می رسید، اما با گذشت زمان وی کار در تلویزیون را بسیار جالب و جذاب یافت. حضور در این برنامه باعث شد تا نام ریموند برای همه شناخته شود.

او سعی کرده تا با ترتیب دادن مصاحبه هایی با سازندگان و طراحان بازی های مشهور دیگر، چهره و نام آن ها را نیز برای مخاطبان آشنا کند. از آن جمله می توان به مصاحبه با نیت ویلیامز سازنده بازی رزیدنت اویل ۴ اشاره کرد که اتفاقاً بازی مورد علاقه خود خانم ریموند نیز محسوب می شود. با این حال همه اتفاقات حاشیه ای زندگی جید ریموند مثبت نبودند.در عین حال، خانم ریموند در طول زندگی حرفه ای خود با مشکلاتی که معمولاً گریبان گیر ستاره های هنری می شود نیز دست وپنجه نرم کرده است. برای نمونه او بارها مورد حمله هجونویس ها قرار گرفته و کاریکاتورهایی غیر اخلاقی از او نیز در اینترنت پخش شده بود. همچنین، برخلاف بیشتر توسعه دهندگان مشهور دیگر که زندگی شخصی شان هیچ جذابیتی برای رسانه ها ندارد، ریموند مجبور است به طور مرتب با منتشر شدن اطلاعات شخصی اش برای عموم روبه رو شود. البته، وی در راه مبارزه با چنین ناملایمتی هایی تنها نیست.

ریموند برای یوبی سافت موهبتی محسوب می شود و این حقیقتی است که یوبی سافت به خوبی آن را درک کرده است. وقتی چندی قبل کاریکاتوریستی، طرح هایی غیر اخلاقی از ریموند را در اینترنت پخش کرد، یوبی سافت به محض اطلاع از موضوع به شدت در مقابله با آن عکس العمل نشان داد و حتی تا پای دادگاهی کردن کاریکاتوریست نیز پیش رفت. آن ها بارها در بیانیه های مختلف این موضوع را به شدت محکوم کرده و از نام و اعتبار بازی سازشان دفاع کردند. نحوه دفاع یوبی سافت از خانم ریموند حتی در کشوری مانند کانادا نیز موردی خاص و قابل تقدیر به نظر می رسد. همان طور که یوبی سافت باید از داشتن ریموند به خود ببالد، ریموند نیز باید از کارکردن در این شرکت مفتخر باشد.درباره ریموند گفته می شود، وی برخلاف محل تولدش، برخوردی بسیار گرم و صمیمی با افراد دارد. او همواره پس از حضور در سمینارها و گردهمایی های مختلف مدتی را به صحبت با طرفدارانش که تقریباً همیشه در کنارش حضور دارند، اختصاص می دهد. ریموند برخلاف بسیاری دیگر از فعالان حوزه کامپیوتر رابطه بسیار خوبی با دوربین ها دارد. او فرانسه را به نسبت بد حرف می زند و عاشق فیلم های علمی تخیلی است.

جید مانند بسیاری از سازندگان بازی دیگر خود به شدت شیفته بازی های ویدیویی استوقتیEverquest ۱۰ بیرون آمد، او به مدت سه ماه روزی ده ساعت را به بازی کردن صرف کرد!

 او هم اکنون روی دستگاه PSP خود بازی Loco Roco را انجام داده و در برابر هر بازی ای که شامل میمون ها، نام های عجیب و غریب ژاپنی و زامبی ها باشد، خیلی زود تسلیم می شود.نقطه کلیدی زندگی ریموند از نظر خود وی تابستانی در دوران دبیرستانش است که در آن تمام وقتش را بازی های ویدیویی پر کرد. وی در این باره می گوید: «بعد از سپری کردن یک تابستان کامل به بازی کردن، انتخاب حرفه آینده ام به نظر خیلی روشن می رسید. من باید به ساخت این بازی ها مشغول می شدم.» البته، وی توانست به بهترین شکل آرزویش را دنبال کند. آرزویی که شاید برای یک دختر نوجوان کمی عجیب و غیرعادی به نظر برسد. او در صنعتی بسیار رقابتی و البته مردانه توانست نام خود را به عنوان عنصری درخشان مطرح کند. ممکن است عده بسیاری بدبینانه این موفقیت را به دلایلی به غیر از شایستگی های فنی نسبت دهند، اما باید اعتراف کرد که چنین تلاش و جدیت بی بدیلی برای رسیدن به یک هدف خاص، بر شایستگی ریموند در مکان فعلی اش مهر تأیید می زند.

منبع:Gamersr.r98

91/07/21 موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

با سلام ، بسیار خبر جالب و همینطور عکس های بسیار زیبایی بود. ممنون از امیر جان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی