دفاع Treyarch از انجین Call of Duty: Black Ops 2
اگر از طرفداران سری کال او دیوتی باشید حتماً می دانید که گرافیک نسخه های آن در چند سال اخیر تغییر چشمگیری نداشته است و همین موضوع باعث رنجش طرفداران شده است. انجینی که 7 سال از عمر آن می گذرد و حال نیز در CoD: Black Ops 2 مورد استفاده قرار می گیرد. اما Treyarch به دفاع از این انجین پرداخته و از 60 فریم بر ثانیه بودن این بازی گفته و این که گرافیک آن جذاب خواهد بود و در ادامه این سوال را مطرح کرده که علت ناراحتی ما از این انجین چیست؟
در مصاحبه با OXM ، مدیر طراحی بازی آقای David Vondehaar اذعان داشته که از دو چیز خوشحال است ، یکی تغییرات صورت گرفته در IW engine اصلی و دیگری کارایی مورد نظر که تیم سازنده از آن برای Call of Duty Black Ops 2 بهره می برد.
Vondehaar گفت : "هر کسی که در مورد این انجین صحبت می کند در وهله اول باید 60 فریم بر ثانیه بودن آن را مد نظر قرار دهد که برای ما نیز اولین مبحث مورد علاقه است و می توانیم با آن چیزی زیبا بسازیم که با سال ها کار روی این انجین به دست آمده است و هم این که بهبودهایی ایجاد کرده ایم ، چه در خود انجین و چه در رویکردمان نسبت به آن."
وی افزود : "مردم از این که در مورد انجین بحث کنند خوششان می آید اما حقیقت امر این نیست که این انجین 6 سال پیش ساخته شده است. نکته این جاست که این انجین هیچ شباهتی به انجین های دیگر ندارد. ما سیستم UI یا همان User Interface را جدا کردیم و همراه با سیستم رندرینگ و لایتنینگ (روشنایی) از نو ساختیم ، سیستم های کلی گیمپلی بازی نیز جدید ساخته شده است.
من علت این اظهار نظرها را نمی فهمم. این بازی با 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود و زیبا و جذاب به نظر می رسد اما علت ناراحتی شما از انجین چیست را دقیقاً نمی دانم؟"
Call of Duty: Black Ops 2 با IW 3 engine ساخته می شود و برای عرضه روی PS3 , 360 و PC در 13 نوامبر در نظر گرفته شده است. همچنین در زمان لانچ Wii U ، از عناوین آن خواهد بود.